Wieden+Kennedy creëert feestcampagne voor Zalando

Zalando lanceert zijn feestcampagne voor 2025, ontwikkeld door Wieden+Kennedy Amsterdam. De campagne bouwt voort op het thema What Do I Wear? en laat zien hoe de online modebestemming klanten inspireert om met zelfvertrouwen en creativiteit de feestdagen in te gaan.

De campagne speelt in op de herkenbare modedilemma’s van de decemberperiode, waarin familie, feestjes en onverwachte momenten elkaar afwisselen. In plaats van het perfecte plaatje kiest Zalando voor een energieke en realistische kijk op de feestdagen, waarin stijl, humor en authenticiteit samenkomen.

Familieverhaal vol karakter en stijl

De campagne volgt drie fictieve broers en zussen en hun familie, met in de hoofdrollen Tish Weinstock, Oliver Green en The Spanish King. In korte films en fotografie zien we hoe zij op humorvolle wijze omgaan met herkenbare feestmomenten, van een onverwachte kus onder de mistletoe tot de rol van de altijd enthousiaste oom. De beelden worden ondersteund door de speelse track HOHO van Charlotte Adigéry & Bolis Pupul, wat zorgt voor een non-traditionele en eigentijdse sfeer.

Sara Spännar, VP Marketing bij Zalando: "De feestdagen versterken de What Do I Wear?-vraag. Klanten zoeken niet alleen naar producten, maar ook naar het zelfvertrouwen om zichzelf te laten zien, of ze nu naar het feest van het jaar gaan of aan tafel schuiven bij familie. Deze campagne viert die echte, ongepolijste momenten en biedt een plek waar mode, lifestyle en inspiratie samenkomen."

Digitale focus en cultureel relevante activaties

De digitale-first campagne bestaat uit drie hero-films, aangevuld met Out-of-Home-uitingen en een uitgebreide online strategie. Via Online Video, Paid Social en influencer-samenwerkingen brengt Zalando de verhalen tot leven. Om culturele relevantie te vergroten, worden contextuele plaatsingen ingezet, zoals advertenties rond feestfilms op Netflix en creatieve in-app uitingen op Tinder, waarin de outfits van de personages te zien zijn.

De pan-Europese campagne wordt op 2 december gelanceerd en loopt de hele feestperiode.

Credits:

Creatief bureau: Wieden+Kennedy Amsterdam | Filmproductie: Academy Films (regie: Weiland Brothers) | Fotografie: Anna Francesa-Solano, Rosie Marks


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dappr en SportsGen lanceren Dappr Award voor jonge sporters

02-12-2025 | 10:47:00
De samenwerking richt zich op het vergroten van Dappr’s zichtbaarheid in de breedtesport en het ontwikkelen van activaties rondom het thema vallen, opstaan en doorgaan.

Publicis Groupe helpt MediaMarkt aan sterk werkgeversmerk

02-12-2025 | 10:03:30
Onder de pay-off Dát is nou MediaMarkt laat de organisatie zien hoe het echt is om er te werken.

Higuita en Lot of Happiness lanceren eindejaarscampagne

02-12-2025 | 09:35:00
Voor bijna de helft van de Nederlanders is samenzijn met familie en vrienden de belangrijkste bron van geluk.

DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO

01-12-2025 | 23:16:00
DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO. Het is het gevolg van de overname van IPG door Omnicom en de strategie die Omnicom daarna gepresenteerd heeft

[Vacatures] Persuade zoekt een Art Director

01-12-2025 | 17:06:00
Persuade is per direct op zoek naar Art Director (28-32 uur p/w)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.