VodafoneZiggo: Robin Kroes en Fleur van Beem krijgen andere directiefunctie na vertrek Marcel de Groot

In de directie van VodafoneZiggo wisselen verschillende leden van functie. Robin Kroes wordt op 1 september 2022 verantwoordelijk voor de consumentenmarkt. Fleur van Beem krijgt ook een andere functie; zij wordt Executive Director Strategy, Insights & Digital Transformation.

Robin Kroes was sinds 2017 Executive Director Strategy, Insights & Integration. Hij had een belangrijke functie aangaande de integratie van Vodafone en Ziggo tot VodafoneZiggo.

Marcel de Groot die sinds januari 2017 Executive Director Consumentenmarkt was bij VodafoneZiggo en daarvoor ruim 8,5 jaar voor Vodafone Nederland werkte, wordt per 1 oktober 2022 directielid consumentenmarkt bij Vodafone Deutschland en vertrekt daardoor bij VodafoneZiggo.

Fleur van Beem is sinds oktober 2021 directielid van VodafoneZiggo en was sindsdien verantwoordelijk voor de afdeling Digital Transformation. Deze afdeling fuseert op 1 september met de afdeling Strategy, Insights & Integration tot de afdeling Strategy, Insights & Digital Transformation.

VodafoneZiggo heeft met name op de vaste markt met het merk Ziggo te kampen met concurrentie van met name glasvezelproviders die het marktaandeel van het kabeldeel onder druk zetten waarbij ook het contentdeel (Ziggo Sport) onder druk staat sinds VodafoneZiggo de rechten op de formule 1 en HBO niet meer bezit.

De omzet van VodafoneZiggo werd mede dankzij prijsverhogingen en omzetstijgingen in het mobiele segment, hoger. In 2021 bedroeg die 4,08 miljard euro; 1,9 procent meer dan 2020. Daarmee is VodafoneZiggo kleiner dan KPN die in 2021 een omzet van 6,1 miljard euro draaide (waarvan 5,27 miljard reguliere omzet).

Jeroen Hoencamp, CEO VodafoneZiggo: “Robin Kroes kent de telecommarkt als geen ander. Met zijn diepgaande kennis van het content-landschap en andere ontwikkelingen in de markt heb ik er groot vertrouwen in dat hij de consumentenmarkt verder kan brengen. Fleur van Beem is sinds haar aantreden een grote aanwinst voor de verdere digitalisering van VodafoneZiggo. Ik wens beiden veel succes in hun aanstaande rol.”

www.vodafoneziggo.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.