
Vivera laat koeien alarm slaan voor beter klimaat
Op maandag 6 maart om even voor 12:00 uur is er op elke Nederlandse radiozender koeiengeloei te horen. Op hetzelfde moment dat in heel Nederland de sirenes worden getest en op de eerste dag van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel vraagt Vivera op deze wijze aandacht voor het klimaat.
Karin Löwik, Marketing Director bij Vivera: “De eerste maandag van de maand gaat het luchtalarm af, daarop haken we aan. Dit is ook de dag waarop de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start. Die kunnen we zo mooi inluiden, of beter gezegd inloeien.”
Vlees minderen heeft een enorm positieve impact. Als de 54 rijkste landen minder vlees eten (80 procent minder vlees, volgens het EAT-lancet dieet) kunnen de klimaatdoelstellingen van Parijs binnen één jaar worden gehaald. Het eten van rundvlees heeft de grootste impact als het gaat om vleesconsumptie. Het houden van vee zorgt voor veel broeikasgas, hoog waterverbruik en er is veel ruimte nodig voor verbouw van veevoer.
Vivera lanceert ook een plantaardig alternatief voor rundvlees, de No Beef-reepjes.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland
Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar
NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert