TBWA\NEBOKO ontwikkelt campagne AH: Maak deze kerst nog meer kerst

Albert Heijn start dit jaar met een volledig geïntegreerde kerstcampagne waarin emotie, inspiratie, producten, winkelcommunicatie en digitale middelen samenkomen. Onder het thema Maak deze kerst nog meer kerst introduceert de supermarkt een herkenbare kerstwereld die zichtbaar is in alle touchpoints. De campagne, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO, opent met een kerstfilm die dient als creatief middelpunt.

De film neemt kijkers mee naar een werkplaats van de Kerstman, waar kersthangers tot leven komen. Vervolgens verschuift het verhaal naar de Albert Heijn-winkel, waar supermarktmanager Daan kinderen vertelt over de betekenis van kerst. De commercial is voorzien van het nummer We Need A Little Christmas van Johnny Mathis.

Kersthangers als rode draad

Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO: "Al ruim een jaar geleden begonnen we met het ontwerpen van de karakters, waar we samen met Albert Heijn uiteindelijk unieke glazen en textiele kersthangers van hebben gemaakt die in de commercial tot leven komen. Denk aan personages als Rudy het Rendier, Grumpy de Kerstman, Ollie&Bollie en de Kerstengel. Die kersthangers vormden later ook de basis voor de film; we zagen meteen een elfenfabriek op de Noordpool voor ons waar ze gemaakt worden. Daar ontstond ook de twist: de supermarktmanager tegenover een elfenmanager. Zo kreeg Daan ineens een broer die bij de Kerstman werkt. Vanaf dat moment ging de fantasie vanzelf lopen en hebben we samen met Albert Heijn een soort mini-Hollywood feelgoodfilm gebouwd, met veel liefde, craft en natuurlijk het uitmuntende acteerwerk van Jeroen van Koningsbrugge in zijn dubbelrol."

De filmische wereld vormt het uitgangspunt voor de 360-campagne. De kersthangers verschijnen in foodvideo’s, social formats, fotografie en winkelcommunicatie. Ze geven een herkenbaar element mee aan de productpresentatie. De visuele identiteit sluit aan op de film, met warm licht, een nostalgische sfeer en de paarse kerstsignatuur die Albert Heijn al langere tijd gebruikt. De muziekkeuze versterkt het kerstfilmgevoel en maakt de belofte Maak kerst nog meer kerst zichtbaar in alle uitingen.

Kerstsfeer in winkels en operatie

Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie: "Kerst draait om samen genieten. Tijdens het versieren van de boom, aan tafel en in de keuken. We merken dat mensen in december behoefte hebben aan gezelligheid en warmte, en daarom kozen we dit jaar voor een hartverwarmend kerstverhaal met een vleugje magie en een knipoog. Met producten, inspiratie en kerstsfeer willen we klanten helpen om er iets moois van te maken, hoe ze het ook vieren. Van boom tot bord: we kunnen allemaal wel wat meer kerst gebruiken."

De campagne wordt ondersteund door feestproducten, winkelcommunicatie en een logistieke operatie die in december vrijwel continu draait. Met 125.000 medewerkers in winkels, distributiecentra, Home Shop Centers en op het hoofdkantoor krijgt de kerstsfeer uit de film door het hele land een fysieke invulling.

www.tbwa.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven

Lidl met Nederlandse versie internationale kerstcampagne

06-12-2025 | 01:32:28
Lidl Nederland is gestart met de Nederlandse versie van de door Serviceplan Group UK ontwikkelde internationale kerstcampagne Elke dag de moeite waard

Suite Rouge ontwikkelt kerstcommercial Kruidvat

06-12-2025 | 01:04:00
Kruidvat lanceert een door Suit Rouge (een label van Hotel L’Amour) ontwikkelde kerstcampagne waarin de kracht van liefde en verbondenheid centraal staan
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.