Ruben Westendorp is benoemd tot commercial director Refinery89

Digital agency Refinery89 heeft Ruben Westendorp benoemd tot Commercial Director. Ruben Westendorp is verantwoordelijk voor de klantontwikkeling en commerciële strategie binnen de Benelux. Ruben Westendorp maakt de stap vanuit Hearst Netherlands en is jurylid bij SAN.

Ruben Westendorps ervaring komt uit een brede achtergrond binnen de media en advertising industrie waarbij hij de laatste 10 jaar gewerkt heeft voor verschillende publishers zoals DPG Media, Exterion Media en recentelijk Hearst. Hij is hier in diverse marketing en sales rollen verantwoordelijk geweest voor propositieontwikkeling, strategische partnerships en het adviseren van adverteerders over hun (digitale) distributie en mediastrategie.

Strategisch en creatief sparringpartner

Ruben Westendorp, Commercial Director van Refinery89: “Met veel plezier kijk ik uit naar de nieuwe uitdaging bij Refinery89. Mijn ervaring kan ik ten volle benutten en inzetten om Refinery89 verder uit te bouwen en met name ook voor klanten een volwaardige en strategische gesprekspartner te zijn als het gaat om hun digitale strategie”.

“Door mijn ervaring op het snijvlak van marketing en sales heb ik een duidelijke visie op hoe digital advertising uiteindelijk ook dient bij te dragen aan de overkoepelende marketingstrategie van een organisatie; Refinery89 biedt reeds zeer geavanceerde technische programmatic gedreven oplossingen en services, maar ik zie veel kansen om de dienstverlening te verbreden naar onder andere digital marketing advies en SaaS implementaties, maar ook op het gebied van (branded) content en andere earned of owned kanalen die de klant al dan niet inzet. Enkel een geïntegreerde en brede blik zorgen voor een geslaagde en dus effectieve campagne en daar spelen techniek, data en platform een belangrijke rol in maar ook zeker creativiteit, insights en strategie. Juist op deze domeinen kunnen we klanten nóg beter faciliteren en van advies voorzien om te komen tot een geslaagde campagne.”

Tailor-made digital klantoplossingen

Ruben Westendorp: “In deze uitdagende tijd is het zeer belangrijk om met een brede(re) en creatieve blik te kijken naar de digitale uitdagingen waar klanten momenteel voor staan en hierin vormt onafhankelijk en strategisch advies een belangrijk onderdeel. Daarnaast vind ik het van lef getuigen om juist in deze tijd te investeren in klantrelaties en commerciële groei, dit is een van de hoofdredenen dat ik erg enthousiast ben geworden en sterk geloof in de visie van Refinery89.

Tailor-made transparante digitale oplossingen en het digitaal ontzorgen van klanten via exceptionele service zijn twee belangrijke factoren waaraan veel merken denk ik juist nu behoefte hebben en dit is iets wat wij als flexibel bureau als geen ander kunnen bieden. Daarnaast is ook de synergie tussen paid, owned en earned vaak niet optimaal en denk ik dat hier zeker als het gaat om digital content en creatie nog veel winst te behalen valt voor veel adverteerders.

Met de hoogwaardige programmatic oplossingen die Refinery89 biedt en mijn ervaring op zowel advertising, content en consultancy gebied denk ik van toegevoegde waarde te zijn voor klanten en is dit voor mij een uitgelezen kans om het bureau in de Nederlandse markt een sterk profiel te geven. Daarnaast zal ik mij richten op de commerciële groei met als belangrijkste doel het creëren van volwaardige partnerships waarbij we bijdragen aan digitale groei van klanten in alle facetten”

refinery89.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.