Rik Ledder gekozen tot voorzitter VIA Nederland

Rik Ledder is tijdens de algemene ledenvergadering unaniem verkozen tot voorzitter van brancheplatform VIA Nederland Met ingang van 1 april 2022 volgt hij Marion Koopman op, die na een bestuurstermijn van één jaar afscheid neemt. Zij was van februari 2018 tot eind december 2020 voorzitter van de VEA (brancheorganisatie van communicatie-adviesbureaus) die na de fusie met IAB Nederland (branchevereniging voor digitale marketing) op is gegaan in VIA Nederland.

Rik Ledder is sinds september 2014 werkzaam voor TBWA\Neboko als leidinggevende (sinds januari 2019 als CEO) en bestuurslid van de ADCN.

Verbinding stimuleren

Rik Ledder: “Onze sector draait om groei. Maar groei bevat meer componenten dan alleen de economische. In VIA komen alle competenties samen om merken, mensen en de maatschappij verder te ontwikkelen. Of het nu verstand van media, interesse in technologie of talent voor het idee is. Waar ik naar uitkijk, is om de verbinding tussen deze unieke krachten te stimuleren. VIA is de plaats waar ieder lid zijn soortgenoten herkent, waar de leden elkaar stimuleren en gezamenlijk het vak verder brengen.”

Positief leiderschap


Marion Koopman, aftredend voorzitter van VIA Nederland: “Rik Ledder wordt buiten en binnen de bureauwereld op handen gedragen, meest empathische CEO van Nederland, omdat hij mensen verbindt en duurzame relaties opbouwt. Ik ben ervan overtuigd dat hij met deze kwaliteiten de juiste keuze is als voorzitter van VIA voor iedereen werkzaam binnen onze branche, van creatie, data, tech tot media, van starter tot C-level.

www.vianederland.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.