Radio 538 zet campagne voor eigen merk op

Radio 538 is gestart met de uitrol van een brandcampagne. Hierin wordt de luisteraar meegenomen in wat er allemaal te horen is op Radio 538 op gebied van muziek, nieuws en entertainment. De campagne benadrukt dat radio luisteren is. Oren spelen een belangrijke rol in de campagne. De brandcampagne is ontwikkeld door Radio 538 in samenwerking met The Family Amsterdam.

De commercial en uitingen zijn te zien op televisie en online. Out of home volgt daarna en daarnaast wordt er ook een Instagramfilter gelanceerd waarmee mensen zelf de grote oren op kunnen zetten en zelf kunnen ervaren wat 538 te bieden heeft.

Menno de Boer, Radio Director bij Radio 538: "De campagne heeft de opvallendheid die je van 538 mag verwachten en brengt het verhaal samen van ons station, personalities, luisteraars en alle sterke ingrediënten uit de shows. We zijn er voor iedereen, houden van hits, we informeren je, lachen samen met je, relativeren en geven je leven nét dat beetje extra energie."

Caroline Will, Brand Director Radio 538:  "We waren op zoek naar een origineel idee dat geen generieke radiocampagne op zou leveren, maar iets verrassends en opvallends. 538 is een merk dat constant in ontwikkeling is en zich blijft vernieuwen. We wilden geen standaard radioreclame, maar één die Radio 538 in al zijn kracht laat zien. Om dit te realiseren zijn we een samenwerking aangegaan met The Family. Een enthousiaste en creatieve club die direct onze behoeftes begreep en nog belangrijker, de liefde voor radio deelt. Wij stellen de luisteraar én de rol die wij spelen in het leven van onze luisteraars centraal in deze campagne. Samen met The Family hebben we gekeken naar het merk, huisstijl en vormgeving. Dit heeft geresulteerd in een originele campagne waarin we Radio 538 een gezicht geven en waarin we trouw blijven aan de waarden van ons station. Altijd vernieuwend, een tikje rebels en nooit volgens de standaard. "

Ed van Bennekom, Creative Director The Family Amsterdam: "We zijn ongelofelijk blij en trots dat we Radio 538 tegenwoordig familie mogen noemen. Je voelt de creativiteit in het DNA van het merk zitten en dat zorgt ervoor dat we samen mooi en opvallend werk kunnen maken."

www.538.nl
www.talpanetwork.com


 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.