Outbrain introduceert interactief formaat: Carousel

Outbrain kondigt de lancering aan van een interactieve carousel formaat onder de naam Carousel. Outbrain brengt het swipe-advertentieformaat, bekend van sociale netwerken, naar premium uitgevers op het Open Web en integreert het in haar slimme feed. Carousel is bij uitstek geschikt om verschillende kenmerken van een product, verschillende producten van een lijn/merk of elementen van een verhaal verbonden aan elkaar in één advertentie te plaatsen. Carousel vergroot de interactie van de klant met het merk (door het swipen) en geeft adverteerders de mogelijkheid om meer mogelijkheden op dezelfde advertentieruimte te benutten.

Eytan Galai, Chief Revenue Officer bij Outbrain: "Carousel geeft adverteerders de mogelijkheid om hun product coherent op het open web te presenteren en de fysieke winkelervaring digitaal te vertalen. Dit is met name relevant voor alle e-commerce klanten. Maar in onze tests hebben adverteerders het format ook gebruikt om op een creatieve manier een merkverhaal te vertellen".

Amit Elisha, VP Products bij Outbrain: "De advertentiemarkt wordt steeds complexer en ingewikkelder, er komen steeds meer platforms en kanalen op de markt die willen worden getoond. Met onze Smartfeed-technologie zijn we in staat nieuwe indelingen en formaten te introduceren en de inzet hiervan af te stemmen op basis van de interesses van de klant. Adverteerders kunnen de indelingen gebruiken die al met succes zijn geïmplementeerd in sociale netwerken, waardoor ze een groter bereik krijgen zonder in te boeten aan prestaties of zonder extra advertenties te creëren".

Lees de Outbrain|Red Bull case hier

Over Outbrain

Outbrain is een feed voor discovery en native advertising voor het open web. Een derde van de met internet verbonden bevolking ter wereld onderzoekt en ontdekt informatie via de Outbrain feed-technologie, die wordt geïntegreerd in de technische stacks van duizenden mediabedrijven om hun publicatie-activiteiten te beheren en er inkomsten mee te genereren. Outbrain is actief in 55 landen, heeft het hoofdkantoor in New York en kantoren in 18 landen.

www.outbrain.com

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.