[Onderzoek] Prestaties van adverteerders rondom wedstrijden Oranje

Mediasynced keek hoe adverteerders presteerden die met hun uitingen rondom de EK-wedstrijd van het Nederlands elftal zichtbaar waren.

Het bedrijf bekeek het effect van de advertenties rondom de voorbeschouwing, eerste en tweede helft en de nabeschouwing van de wedstrijd Nederland-Oekraïnem waar 5,4 miljoen mensen naar keken.

Beleggingsfonds Topfund.nl liet de hoogste uplift zien (7666 procent). Opvallend is dat bij de WK dames 2019 analyse ook een beleggingspartij op de eerste plek stond (Flatex met 2119 procent uplift).

Top 20 adverteerders

Top adverteerders per categorie

Opvallend

De best presterende categorieën waren Finance, Voeding en Supermarkten. Van de supermarkten stevend Deka Markt boven de anderen uit met de actie Scoor ’n bresie (een armbandje van elk EK-land). Jumbo zette dit jaar in op de Snollebollekes Juichcape en Albert Heijn kwam met de Hollandicons tattoos en stickers.

Er adverteerde 2 biermerken rondom de wedstrijd: Bud (783 procent uplift) en Heineken (295 procent uplift).

www.mediasynced.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.