[Onderzoek] Digitalheads en Soda: Contentmarketing 2020 nog steeds in de kinderschoenen

Contentmarketing staat nog steeds in de kinderschoenen. Dit blijkt uit een onderzoek van Digitalheads en marketingresearch-bureau Soda. Contentmarketing wordt door 60 procent van de respondenten in de top 3 van belangrijkste marketingactiviteiten voor 2020 genoemd. Het staat op de tweede plaats direct na Social Media (64 procent). Zoekmachine Marketing (36 procent) neemt de derde plaats in.

41 procent van de bedrijven heeft geen contentmarketingstrategie en 24 procent van de marketingsprofessionals vindt zichzelf volwassen als je het hebt over hun contentmarketingniveau.

Het onderzoek is gedaan onder 110 marketingprofessionals van 18 tot 65 jaar.

Samantha Nagtegaal, mede-oprichter van Digitalheads: "Contentmarketing is belangrijk voor een effectieve marketingstrategie die aansluit op de business- en merkdoelstellingen. Zeker in dit digitale tijdperk. Daarom was onze onderzoeksvraag: Wat is de staat van het contentmarketingvak in Nederland? We willen weten waar marketeers mee geholpen zijn. Dat treft de kern van ons bedrijf. Wij geloven in het delen van kennis over leiderschap, strategie en contentmarketing op een laagdrempelige manier. Daarmee dragen wij positief bij aan de professionalisering van contentmarketing in Nederland."

Merel Braakman, mede-oprichter van Digitalheads: "Hoe men een gestructureerd plan opzet, is voor velen ingewikkeld. Bovendien zijn er verschillende kennisniveaus binnen contentmarketing. Zowel de schrijver met journalistieke achtergrond, de marketeer en de SEO-specialist komen in aanraking met de vraag naar een strategie, maar zijn daar nooit eerder mee geconfronteerd. Strategie makkelijk maken is ons doel en de reden waarom we Digitalheads zijn gestart. Vanuit onze kennis en ervaring bij Amerken maken we dit toepasbaar." 

Karel Stoel, Business Intelligence Specialist bij Soda: “Concluderend kun je zeggen dat nog lang niet alle marketeers volop bezig zijn met contentmarketing en dat er nog veel ruimte is voor groei. Werk aan de winkel dus!”

De onderzoeksvraag is in het laatste kwartaal van 2019 via Facebook uitgezet. De volledige resultaten zijn hier te vinden

www.digitalheads.nl
www.meetsoda.com

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.