
NOA, O2H en JCDecaux ontwikkelen doneerbushokje War Child
Campagne op Rembrandtplein maakt directe donatie mogelijk
War Child heeft in samenwerking met NOA Collective, O2H Creative Solutions en JCDecaux een bushokje met ingebouwde doneerzuil geplaatst op het Rembrandtplein in Amsterdam. Voorbijgangers kunnen daar met één druk op de knop direct doneren aan kinderen die opgroeien in conflictgebieden.
De installatie is onderdeel van de campagne Elk kind telt en blijft een week staan, van 28 mei tot en met 3 juni. Met dit initiatief wil War Child het publiek aansporen tot directe actie en bewustwording creëren in de publieke ruimte.
Ernst Suur, directeur van War Child: "We wilden de kracht van publieke ruimte inzetten om iets concreets te doen voor kinderen in oorlog. Niet scrollen, niet wachten, maar geven."
Publieke ruimte als plek voor betrokkenheid
Het bushokje fungeert niet alleen als wachtruimte, maar ook als actieruimte. Door het fysieke donatiemoment wordt voorbijgangers gevraagd stil te staan bij de situatie van kinderen in oorlog – en direct iets te doen.
Het idee en ontwerp kwamen tot stand via NOA Collective en O2H Creative Solutions. Buitenreclamepartner JCDecaux stelde de prominente locatie beschikbaar. De campagne wordt digitaal ondersteund via social media, videomateriaal en oproepen tot donatie.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen