Natwerk ontwikkelt merkpositionering Lebara logisch

De mobiele telecomprovider Lebara heeft zijn merkpositionering gewijzigd in Lebara logisch. De mobiele aanbieder richt zich daarmee op een brede groep consumenten die zich vaak niet bewust zijn van hun mobiele gebruik.

Lebara wil consumenten helpen om te kiezen voor een abonnement dat bij hun past. Volgens Lebara zit niet iedereen te wachten op unlimited data, de modernste telefoon of een combinatieabonnement met televisie met daarin tv-kanalen die niet bekeken worden.

Consumenten gebruiken bovendien minder mobiele data dan zij vaak zelf denken, doordat zij zich in wifi-omgevingen bevinden en veel apps maar weinig data gebruiken.

Jens Bezemer, Head of Strategy bij Natwerk: "Bij Lebara draait alles om slimme keuzes maken voor dat wat je écht nodig hebt. Mensen maken tegenwoordig op allerlei vlakken bewuste keuzes, maar in mobiele telefonie gek genoeg nog te weinig. Terwijl dat veel gemakkelijker is dan soms wordt gedacht. Daarom gaan we, met de nieuwe pay-off logisch, mensen hiervan bewust maken met verfrissende waarheden over hoe mensen met hun telefoons en data omgaan."

Positie in de mobiele telecommarkt

Eelco Gijze, commercieel directeur van Lebara: "Ik denk dat maar weinig mensen weten dat wij de grootste zelfstandige mobiele aanbieder van Nederland zijn naast de grote drie telecomproviders en hun submerken.

We bestaan meer dan twintig jaar en zijn opgericht met maar één missie: mensen laagdrempelig en voordelig met elkaar in verbinding brengen zonder compromis in kwaliteit. Niet meer en niet minder.

Inmiddels zijn we uitgegroeid van een prepaid aanbieder naar een totale mobiele aanbieder voor iedereen die voordelig wil bellen en internetten maar wél met de beste kwaliteit van het betrouwbare en snelle netwerk van KPN.

De bekendheid van Lebara onder consumenten is goed. Voor ons is nú het moment om verder aan ons merk te bouwen met een nieuwe, onderscheidende merkpositionering waarmee we nog meer consumenten kunnen verwelkomen die bewuste keuzes willen maken."

Bewuste keuzes maken

In de campagne-uitingen staat allereerst de bewustwording van unlimited data centraal. De tv-commercial die op tv te zien is, gaat over onbeperkt milkshakes drinken, die je nooit op krijgt. Logisch. Je moet er waarschijnlijk ook niet aan denken. Toch gek als je er dan wel voor betaalt.

Voor veel consumenten geldt hetzelfde eigenlijk voor unlimited data, is de strekking van de commercial. Kies slim en betaal alleen voor wat je nodig hebt. Lebara komt gedurende het jaar met andere verfrissende waarheden over hoe mensen met hun telefoons en data omgaan.

De regie van de tv-commercial is in handen van Johan Kramer: "Het droogkomische gevoel in het script sprak mij meteen aan toen ik gevraagd werd om deze tv-commercial te regisseren. De eenvoud in het thema van Natwerk heb ik vertaald naar film-logica. Dat was heel leuk om te bedenken."

De campagne is van 22 mei tot 19 juni te zien op televisie, online, sociale media en via (digital) out-of-home.

www.lebara.nl

www.natwerk.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Social Media Manager

03-11-2025 | 08:03:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Social Media Manager - Full-time / Part-time · Amsterdam

[Vacatures] Brand Builders zoekt een Projectmanager

03-11-2025 | 07:39:00
Brand Builders is per direct op zoek naar Projectmanager

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.