[MarketingReport Radio] Arno de Jong over de ontroerende eindejaarscampagne van de Staatsloterij

Arno de Jong is CMO van Nederlandse Loterij en uitgeroepen tot de nummer 1 van de Marketing100 2023. Te gast bij Marketing Report op New Business Radio vertelt hij over de stand van zaken in de markt van online gokken en de oudejaarscampagne van 2022.

De afgelopen jaren stond een schattig of ontroerend dier centraal in de eindejaarscampagne, maar deze keer gooiden de Nederlandse Loterij en TBWA het over een heel andere boeg.

Arno de Jong: “Er is best wat discussie aan vooraf gegaan. Iedereen vroeg zich af wat het nieuwe diertje zou worden. Maar je moet jezelf op een gegeven moment gaan vernieuwen en dat moet je eigenlijk net te vroeg doen, want als je te lang wacht kun je niet meer terug. Vorig jaar hebben we de discussie al gehad over de vraag: moeten we nu al om. Toen kwam TBWA met het idee van de koekoeksklok en zijn we op de dierenlijn verdergegaan. Die hebben we er ook dit jaar lang naast gehouden en de husky heeft een prominente bijrol in deze campagne. Maar de hoofdrollen zijn voor de fantastisch acterende vader en zoon die samen op reis gaan.”

Luister dit interessante interview hier:

Luister hier de volledige radio-uitzending van 20 december 2022 terug:

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt mede mogelijk gemaakt door De Combinatie van Factoren.

Gedrag beïnvloeden met creativiteit. Niet op gevoel, maar op basis van gedragspsychologie en ervaring met grote merken. Dat is wat wij doen. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Zodat jouw doelgroep in beweging komt. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.

www.dcvf.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.