[Marketing Report Radio] René Zeedijk over techreuzen, third-party cookies, rechtszaak tegen Facebook en meer

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 16 maart 2021 praat hij over het verdwijnen van third-party cookies en de impact voor uitgevers, de rechtszaak tegen Facebook over het geld verdienen met gebruikersprofielen.

René Zeedijk: "Chrome stopt uiterlijk volgend jaar met third-party cookies. Ze hebben naar buiten gebracht mensen niet meer individueel te gaan volgen, maar te clusteren in groepjes met dezelfde interesses. Nog steeds kun je straks mensen blijven volgen via Google, maar dan wat meer geanonimiseerd. Wat er nu echt moet gaan gebeuren, is dat er aan de kant van publishers profielen moeten worden opgebouwd. Je zult zien dat dit steeds vaker zal gaan tussen de adverteerder en de techreus, zoals Facebook, maar ook Talpa en DPG. DPG loopt daarin echt voorop, met het matchen van profielen. Jij hebt een klant en DPG heeft ook diezelfde klant, en op basis van e-mail kun je die match maken en kan DPG klanten een bepaalde boodschap laten zien."

Luister het volledige radio-optreden van René hier:

www.zigt.nl

Luister hier de volledige radio-uitzending van 16 februari 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business en Clarity.


www.logitech.com
www.clarity.pr

 

         

   


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.