[Marketing Report Radio] René Zeedijk over techreuzen, third-party cookies, rechtszaak tegen Facebook en meer

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 16 maart 2021 praat hij over het verdwijnen van third-party cookies en de impact voor uitgevers, de rechtszaak tegen Facebook over het geld verdienen met gebruikersprofielen.

René Zeedijk: "Chrome stopt uiterlijk volgend jaar met third-party cookies. Ze hebben naar buiten gebracht mensen niet meer individueel te gaan volgen, maar te clusteren in groepjes met dezelfde interesses. Nog steeds kun je straks mensen blijven volgen via Google, maar dan wat meer geanonimiseerd. Wat er nu echt moet gaan gebeuren, is dat er aan de kant van publishers profielen moeten worden opgebouwd. Je zult zien dat dit steeds vaker zal gaan tussen de adverteerder en de techreus, zoals Facebook, maar ook Talpa en DPG. DPG loopt daarin echt voorop, met het matchen van profielen. Jij hebt een klant en DPG heeft ook diezelfde klant, en op basis van e-mail kun je die match maken en kan DPG klanten een bepaalde boodschap laten zien."

Luister het volledige radio-optreden van René hier:

www.zigt.nl

Luister hier de volledige radio-uitzending van 16 februari 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business en Clarity.


www.logitech.com
www.clarity.pr

 

         

   


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.