Logitech G e-racingpartner stapt in bij online raceprogramma Raccemakkers

Logitech G, een merk van Logitech, stapt vanaf 7 juli in als e-racing-partner van Racemakkers. Olav Mol en Jack Plooij trapten op 2 juni een wekelijkse gamestream af onder de naam Racemakkers.

In dit online raceprogramma nemen zij het op tegen diverse BN-ers: onder anderen Giel Beelen, Rintje Ritsma en Humberto Tan deden al mee en Andy van der Meijde en Jan-Joost van Gangelen zullen nog de revue passeren. Logitech G zal als partner Racemakkers verbeteren op het gebied van techniek en eracing-apparatuur.

F1-pitreporter Jack Plooij en Ziggosport F1 commentator Olav Mol zorgen elke dinsdagavond op YouTube en op hun sociale kanalen voor commentaar.  Elke week kunnen kijkers stemmen via de Tinq4u app op het circuit waarop de volgende race uitgevochten zal worden. Stemmers maken kans op een superpakket met prijzen van Tinq, Koch Media en Logitech G.

Marc van den Helder, Benelux Marketing Manager bij Logitech: "Logitech G brengt gaming- en racingfans van over de hele wereld bij elkaar met onze G29 en G920-racesturen, maar ook met onze ASTRO- en Logitech G-headsets. Logitech G is marktleider en innovator op het gebied van gamingtechnologieën en -uitrustingen. In samenwerking met McLaren kondigden we eerder deze maand de derde, jaarlijkse Logitech McLaren G Challenge 2020 aan. Een eerdere editie werd gewonnen door Rudy van Buren, inmiddels geen onbekende meer in zowel de racing- als de eracing-wereld. We zijn vanaf dag één fan van Racemakkers. Olav Mol en Jack Plooij laten zien hoe gaming -juist in deze tijden- verbindt. Om de streams te professionaliseren zullen we de Racemakkers vanaf 7 juli2020  technisch ondersteunen met onze gaming-accessoires en natuurlijk ook met ons G29-racestuur."

Rob Laurs van RL Racing BV, bedenkers van Racemakkers: "De afgelopen maanden hebben we een explosieve toename in eracing -aandacht en -interesse gezien. Het is duidelijk dat de grens tussen virtueel racen en echt racen vervaagd is, en dat mensen nu meer dan ooit overal toegang hebben tot een ongelooflijke race-ervaring. De bedrijven die dit mogelijk maken zijn TinQ, Playseat, Huis ter Duin, Samsung Gamingmonitors. We verwelkomen Logitech G als RaceMaker en leggen de lat zo hoger en maken het programma nog leuker en beter."

www.logitech.com
www.racemakkers.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.