KPN komt met KPN TV+, ook zonder lineaire tv

KPN heeft onder de naam KPN TV+ een ander concept van televisie-abonnementen geïntroduceerd. Daarbij hoort ook een andere tv-ontvanger (box). Het bedrijf wil daarmee als wederverkoper van streamingdiensten zoveel mogelijk diensten samenbrengen via één device.

Android TV box

De box maakt het mogelijk naar Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video (Amazon), NPO Start/NPO Plus en Spotify te kijken, waarbij overigens wel telkens nog afzonderlijke abonnementen op de streamingsdiensten moeten worden genomen (NPO Start is wel kosteloos). Ook andere apps kunnen worden geïnstalleerd via de Google Play Store, aangezien KPN TV+ gebruikmaakt van Android TV. Ook is Chromecast ingebouwd.

De KPN TV+ box wordt vooralsnog alleen aan klanten gegeven die overgaan naar de gewijzigde abonnementenstructuur of voor het eerst internetabonnee worden bij KPN. Bestaande klanten krijgen op een later moment de mogelijkheid over te stappen.

Lijkt op moderne smart-tv of Chromecast Google TV

De mogelijkheden die de KPN TV+ biedt, lijkt op die van de modernere smart-tv's of devices als Chromecast met Google TV, Fire TV Stick of Apple TV waar al deze apps ook op te installeren zijn. KPN wil met de eigen ontvanger klanten makkelijker laten zappen tussen streamingdiensten onderling, het eigen on-demand aanbod alsmede lineaire zenders. VodafoneZiggo biedt met de Mediabox Next en Next Mini soortgelijke mogelijkheden.

Iets duurdere abonnementen

In de abonnementenstructuur is voortaan alleen nog een internetabonnement mogelijk vanaf 100 Mbit/s (vanaf 42,50 euro per maand, eerste 6 maanden 35 euro per maand). Lagere abonnementen (50 Mbit/s) zijn niet meer af te nemen, behoudens voor bestaande klanten. Daarbij dient te worden opgemerkt dat het 100 Mbit/s abonnement voorheen 49 euro per maand kostte. Voor klanten die alleen streamingdiensten willen kopen, kunnen de KPN TV+ box huren voor 3,50 euro per maand, waarbij ook de films- en series van KPN zelf worden aangeboden. Het reguliere tv-abonnement met lineaire zenders kost voortaan 12,50 euro per maand (kostte eerst 10 euro per maand, eerste jaar gratis). De abonnementen op de streamingdiensten kunnen rechtstreeks bij KPN worden afgenomen.

KPN trots op zichzelf

Jochem de Jong, Vice president Partnerships, tv & entertainment van KPN: "Ik ben er trots op dat we het beste entertainment dat KPN te bieden heeft -en daar hoort uiteraard ook lineaire televisie bij- samen hebben gebracht in één nieuw product: KPN TV+. Naast de miljoenen tevreden tv-kijkers is er ook een sterk groeiend aantal klanten geïnteresseerd in ons entertainmentaanbod zoals Netflix, Disney+ of Videoland zonder zich daarvoor te moeten abonneren op de klassieke lineaire televisiezenders. Dat kan nu dankzij KPN TV+. In een tijd met een gigantisch aanbod is het fijn dat je simpelweg je diensten aan en uit kunt zetten, zelfs je tv-zenders."

Cross-content search

KPN TV+ biedt net als moderne smart tv's naast de zogenoemde cross-content search, het aan en uit kunnen zetten van entertainmentdiensten, het eenvoudig heen en weer kunnen zappen tussen streaming en lineaire tv, is het mogelijk KPN TV+ met spraak te bedienen via de afstandsbediening. Deze functionaliteiten zijn ook op met devices als de Chromecast met Google TV, Fire TV Stick en Apple TV te gebruiken.

De KPN TV+ box ondersteunt 4K-beeld, HDR met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG en geluid met Dolby Atmos. Dit is alleen zichtbaar te maken indien het tv-toestel dit ook ondersteunt.

KPN blijft overigens via zijn eigen app het eigen (lineaire en on demand) aanbod via mobiele devices en het web aanbieden. Of KPN met KPN TV+ ook commerciële modellen zal introduceren voor adverteerders, is niet bekendgemaakt. 

www.overons.kpn


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.