Jeroen de Bakker managing partner branded podcast bureau Airborne

Jeroen de Bakker wordt managing partner van Airborne, het bureau dat podcast-formats ontwikkelt en produceert voor merkadverteerders. De Bakker gaat samen met co-founder en creative director Marvin Jacobs het bureau leiden.

Airborne werkt voor A-merken zoals Rituals, ANWB en het Rijksmuseum. Dit werk werd bekroond met awards op het gebied van creativiteit en effectiviteit. Met de komst van Jeroen wordt de marktpositie van Airborne in de snel groeiende digitale audiomarkt verder uitgebouwd. De ambitie is om het succes te verbreden naar andere klantsegmenten, zoals uitgevers en audioplatforms. Het bureau kijkt daarbij ook naar de internationale ontwikkelingen binnen het domein van audio, zoals de opkomst van interactieve en social audio.

Jeroen de Bakker werkte de afgelopen vier jaar als managing director product & growth audio bij Talpa Network.Daarvoor was hij bureau-eigenaar. Hij combineert graag zijn liefde voor merken met creativiteit en ondernemerschap om nieuwe marketingkanalen in te zetten voor merkadverteerders.

Marvin Jacobs is van oorsprong journalist en scriptschrijver. Als creative director zet hij zijn expertise in voor het vertellen van merkverhalen, de laatste jaren vooral binnen het audiodomein. Jacobs publiceert onder andere in vakbladen en lifestyle titels en spreekt geregeld op congressen en marketingevents over ontwikkelingen in podcasting, voice en digitale audio. Het leverde hem de bijnaam Professor Podcast op.

Marvin Jacobs: “Met de komst van Jeroen vergroten we de slagkracht van Airborne met factor 10. Zo kunnen we inspelen op de razendsnelle groei van digitale audio, en met name podcasts.”

Jeroen de Bakker: “We staan nog maar aan het begin van the age of audio. Digitale audio voegt echt iets nieuws toe aan het bestaande media-aanbod, voor gebruikers én voor adverteerders. Zo kunnen merken met een eigen, branded podcast ineens aanwezig zijn op nieuwe momenten in de dagelijkse routine via geheel nieuwe kanalen. Luisteren komt echt binnen en zorgt zo voor effectieve merk- en boodschapoverdracht.”

In 2020 luisterde bijna de helft van de Nederlanders geregeld naar een podcast. De omvang van de branded podcast-markt in Nederland wordt geschat op 3 miljoen euro en Airborne heeft hierbinnen een marktaandeel van ongeveer 25 procent.

Airborne bestaat uit een multidisciplinair team van denkers en makers en is verbonden met een netwerk van experts binnen het gebied van online marketing, data en technologie. Airborne werkt direct in opdracht van organisaties en merken zoals Rituals, ANWB, Rijksmuseum, BankGiro Loterij en KLM. Daarnaast werkt Airborne vanuit online expertise samen met andere bureaus, uitgevers en alle grote luisterplatforms. Airborne is onderdeel van Ace.

Om goed uit te leggen welk ambacht er komt kijken bij het vertellen van merkverhalen in audio, ontwikkelde Airborne een masterclass over storytelling podcasts. In deze 2-delige podcast doorloopt Marvin Jacobs het gehele productieproces, van research tot sounddesign. Luister deze masterclass hier

Maandag 15 februari 2021 om 20:30 uur organiseert Airborne de sessie Next Track binnen de social audio app Clubhouse. Praat mee over over alle ontwikkelingen op het gebied van pre-recorded, interactive en social audio.

www.airborne.audio/nl
www.thisisace.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.