Jean-Philippe Kempf benoemd tot Communications Director van Peugeot

Jean-Philippe Kempf (57) is per 1 mei 2021 de nieuwe Communications Director van Peugeot. Zijn takenpakket omvat alle communicatie van het merk, met betrekking tot producten, sport, evenementen, persrelaties, social media, interne communicatie en partnerships.

Kempf legt verantwoording af aan Thierry Lonziano, de Marketing and Communications Manager van Peugeot. De nieuwe Communications Director heeft een master filosofie van de universiteit van Straatsburg. Hij begon zijn carrière in 1987 als automotive journalist voor het Franse autoweekblad AUTOhebdo, waarna Kempf toetrad tot de redactie van het weekblad AutoPlus.

In 1991 trad Kempf in dienst van GM France, waar hij persvoorlichter werd voor de merken Opel en Lotus. In 1993 stapte hij over naar het toen nieuwe Europese persvoorlichtingsteam van Opel/Vauxhall in Rüsselsheim, Duitsland.

Van 2000 tot 2005 was Kempf in dienst van het Motor Shows-team van GM Europe in Zürich, waar hij verantwoordelijk was voor de merkrechten van de merken van GM in Europa. Daarna ging Kempf terug naar Opel in Duitsland, waar hij verantwoordelijk was voor de productcommunicatie van het merk. In 2017 werd hij Director of International Brand & Product Communications, Events & Motorshows voor Opel/Vauxhall.

Jean-Philippe Kempf volgt Eugenio Franzetti op, die een nieuwe functie binnen de Stellantis Group heeft gekregen.

www.peugeot.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.