[Interview] Sander Tacx: Tijd voor de volgende marketeer die echt met een holistische visie een merk neerzet

Sander Tacx is oprichter van 2Tall Interim Management & Consulting. Hij is ook jurylid B2B, B2C & B2E van de Content Marketing Awards 2024. Marketing Report spreekt hem.

Kun jij jouw bedrijf introduceren?

Vanuit 2Tall Consulting ondersteun ik bedrijven die vanuit een brand- en businessfocus hun content marketing en digital marketing op een hoger niveau willen brengen.

Moeten merken een maatschappelijke relevantie hebben of hoeft dat niet?

Nee, merken moeten in de eerste plaats relevant zijn voor hun doelgroep. Het past niet alle merken om zich nadrukkelijk uit te laten over thema's waar zij niet aan gelieerd zijn. Natuurlijk juich ik het van harte toe als merken wel hun betrokkenheid tonen, maar essentie ligt wel echt in het woord 'relevant'.

Wat heeft de komst van AI betekend voor het contentmarketingvak?

Doordat kwantiteit met de komst van AI (straks) geen beperkende factor meer is, wordt het nog belangrijker om je te onderscheiden met kwalitatief goede content. Wat dan kwalitatieve content is, is dan weer volstrekt afhankelijk van waar jouw doelgroep op zit te wachten. Op zich niks nieuws onder de zon, behalve dat bedrijven/bureaus wel echt gestraft gaan worden als zij vanuit 'product push' blijven zenden.

Hebben we op dit moment de juiste tools om het succes van contentmarketingcampagnes te meten?

Ik zie contentmarketing echt als een optelling van alle verschillende kanalen waar je content deelt met je doelgroep deelt. De synergie tussen al deze kanalen/touchpoints blijft lastig te meten. Daarnaast zou het mooi zijn als er vanuit klant meer inzicht kan worden gegeven in salesontwikkelingen; ook dit ontbreekt helaas nog regelmatig omdat er vanuit silo's wordt gewerkt en gedacht.

Vind jij dat merken contentmarketing op de juiste manier inzetten?

Gelukkig komen er regelmatig mooie cases voorbij, maar het blijft schrijnend dat we ook binnen de industrie vaak niet verder komen dan voorbeelden als Patagonia, CoolBlue en misschien bol. Tijd voor de volgende marketeer die echt met een holistische visie een merk neerzet. Vraag is wel of we dan nog over een 'campagne' kunnen spreken.

Kan contentmarketing worden ingezet voor ieder merk?

Contentmarketing MOET worden ingezet voor ieder merk. Het is de enige manier om blijvend op een onderscheidende wijze relevantie te bieden aan je doelgroep.

Wat is het laatste nieuws?

Mijn persoonlijke laatste nieuws is dat ik recent ben gestart als interim marketeer in de b2b. Erg leuk en leerzaam om aan klantzijde de dynamiek te voelen en mooi om te zien wat je vanuit de bureauwereld kunt brengen.

Lees hier alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe cases in te sturen

www.contentmarketingawards.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:  


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.