[Interview] Axel von Maltzahn (Result ADR) en Frederique Rote (VENGEAN) over de rebranding van Result ADR: Conflict Redefined

Result Mediation heeft onlangs zijn merk gewijzigd van Result Mediation naar Result ADR met de strategische inzet van VENGEAN. Daarbij is ook een herpositionering ingezet. We spreken met Axel von Maltzahn, algemeen directeur van Result ADR en Frederique Rote, Copywriter bij VENGEAN over de samenwerking, de nieuwe merkstrategie, de visual identity, het communicatieconcept en de website.

Wat is Result ADR?

Axel von Maltzahn: Result ADR (voorheen Result Mediation) is sinds 2004 gespecialiseerd in het oplossen van arbeidsconflicten. We hebben intussen meer dan 20.000 conflicten succesvol begeleid en meer dan 2000 professionals opgeleid tot mediator. Onze focus ligt nu ook op zakelijke en corporate mediation, waarbij we bedrijven helpen om verstandiger en productiever met conflicten om te gaan en hen conflictbekwaam maken. Dit doen we via mediation, vertrouwenspersonen, arbitrage, bindend advies en opleidingen.

Wat was de aanleiding voor een rebranding?

Axel von Maltzahn: Voorheen werden we vaak pas ingeschakeld wanneer conflicten al waren geëscaleerd, waardoor we als en soort pleister fungeerden. Nu ondersteunen we organisaties ook preventief, zodat ze conflicten beter kunnen managen voordat escalatie plaatsvindt. We geloven dat goed gemanagede conflicten juist kansen bieden voor groei, verbetering en samenwerking.

Deze bredere focus vroeg om een nieuwe positionering. Deze bredere focus vroeg om een nieuwe merknaam – Result Alternative Dispute Resolution – én een nieuwe positionering.

Hoe heeft VENGEAN de rebranding vormgegeven?

Frederique Rote: De opdracht van Result ADR was duidelijk: een nieuwe merkidentiteit creëren die hun expertise en toekomstvisie ondersteunt. Na eerst het merk strategisch naar de toekomst toe ge-herpositioneerd te hebben met daaruit voortvloeiende brand story en thema, ontwikkelden we het de brand theme Conflict Redefined.

Dit benadrukt conflicten als groeikansen voor organisaties (zonder wrijving geen glans). Deze gedachte werd doorvertaald in een 360-graden communicatieconcept voor zowel on- als offline gebruik, waarbij deze herdefiniëring van conflict centraal staat; negatieve begrippen worden in conflictsituaties bewust verwisseld met positieve uitkomsten. Het resultaat zijn stellingen die mensen tot nadenken zetten en conflict als middel voor positief resultaat neerzetten.

Wanneer is de herpositionering geslaagd?

Axel von Maltzahn: De nieuwe branding speelt een cruciale rol in onze groeistrategie. Het helpt ons niet alleen om onszelf beter te positioneren in de zakelijke markt, maar ook om ons verhaal krachtiger over te brengen aan (potentiële) klanten, medewerkers, professionals en partners. Door conflicten te herdefiniëren als kansen voor verbetering, spreken we een breder publiek aan en onderscheiden we ons van concurrenten.

Wat is er bijzonder aan dit communicatieconcept?

Frederique Rote: De kracht zit in het herdefiniëren van conflict. Negatieve begrippen worden in positieve veranderd, waardoor mensen anders naar conflict gaan kijken. In de het concept worden negatieve uitkomsten van conflicten doorgestreept in plaats van ze alleen te vervangen.

Slogans die gebruikt worden zijn conflict zaait eenheid, wanneer twee partijen twisten, wint iedereen, conflict verenigt, conflict transformeert, conflict ontwikkelt. Welk gedachte zit er achter deze slogans om conflicten positief uit te leggen?

Na eerst het merk strategisch naar de toekomst toe ge-herpositioneerd te hebben met daaruit voortvloeiende brand story en thema, ontwikkelden we het communicatieconcept ‘Conflict Redefined’. Dit benadrukt conflicten als groeikansen voor organisaties (zonder wrijving geen glans).

Hierbij worden opzettelijk negatieve begrippen in conflictsituaties verwisseld met positieve uitkomsten. Het resultaat zijn stellingen die mensen tot nadenken aanzetten en conflict als middel voor positief resultaat belichten. Dit vertaalden we naar een nieuwe merkstrategie, brand story, thema en een 360-graden communicatieconcept voor zowel on- als offline gebruik.

De kracht zit in het herdefiniëren van conflict. We veranderen negatieve begrippen in positieve, waardoor mensen anders naar conflict gaan kijken. In de visuele identiteit strepen we negatieve uitkomsten van conflicten door in plaats van ze alleen te vervangen

Hoe is de website ter hand genomen?

Frederique Rote: De nieuwe website weerspiegelt niet alleen de achterliggende merkgedachte en de verbrede dienstverlening van Result ADR, maar biedt ook een platform waar bezoekers leren wat conflictbekwaam zijn voor hen of hun organisatie kan betekenen. VENGEAN heeft de website vormgegeven en geholpen hem een heldere structuur te geven, zodat gebruikers gemakkelijk kunnen navigeren tussen diensten zoals mediation, bindend advies en arbitrage.

Welke rol speelt de rebranding in de verdere groei van Result ADR?

Axel von Maltzahn: De nieuwe branding speelt een cruciale rol in onze groeistrategie. Het helpt ons niet alleen om onszelf beter te positioneren in de zakelijke markt, maar ook om ons verhaal krachtiger over te brengen aan (potentiële) klanten, medewerkers, professionals en partners. Door conflicten te herdefiniëren als kansen voor verbetering, spreken we een breder publiek aan en onderscheiden we ons van concurrenten.

www.vengean.com

www.resultadr.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Frederique Rote: Waarom deze AI-kerstreclame misging

11-12-2025 | 15:57:00
Waarom vinden we pratende dieren in Pixar-films schattig, maar geeft deze reclame sommige mensen de kriebels? 

Frederique Rote: Concept komt op de eerste plaats bij VENGEAN

17-11-2025 | 18:48:05
Ze vertelt hoe het copyvak in korte tijd ingrijpend veranderde en waarom copywriting nu om méér draait dan alleen goed schrijven.

Thomas Ritter sluit zich aan bij VENGEAN

28-10-2025 | 14:50:36
Met zijn komst versterkt het bureau zijn internationale positie en richt het zich nadrukkelijker op de DACH-markten: Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Andy Mosmans: nexeye groeit in Europa met VENGEAN-power

27-10-2025 | 15:47:00
In gesprek met Bas Vlugt bij Marketing Report TV spreekt hij over zijn recente reis naar Hamburg en over het succes van de rebranding van nexeye

Annis Anakotta Creative Director VENGEAN

01-09-2025 | 14:32:00
Hij brengt jarenlange ervaring mee uit verschillende creatieve bureaus en werkt daarmee aan de verdere ontwikkeling van het bureau.
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.