GroupM kiest PubMatic als preferred SSP-partner

GroupM heeft voor haar wereldwijde operaties PubMatic gekozen als preferred partner voor het sell-side-platform (SSP) ten behoeve van digital advertising. PubMatic en GroupM (dat onderdeel is van WPP) delen dezelfde visie als het gaat om transparantie en innovatie in digital advertising.

GroupM profiteert van voordelen binnen programmatic advertising dankzij efficiëntere toegang tot wereldwijd schaalbaar en brand safe aanbod van mediaruimte in OTT/CTV, mobile apps, mobile web en desktopomgevingen voor video- en displayadvertenties. Tegelijkertijd krijgen uitgevers die zijn aangesloten bij PubMatic toegang tot de  ad spend van GroupM’s klanten.
 
Andrew Meaden, Global Head of investment bij GroupM: “De samenwerking van GroupM met PubMatic brengt onze klanten mediatransparantie en efficiënte toegang tot premium inventory. Als wereldwijde partner biedt PubMatic merken toegang tot zijn grote netwerk van uitgevers in de VS, Europa en Azië. En dan met name voor de groeiende markt voor mobiele apps. Daarnaast staat PubMatic garant voor leiderschap en innovatie op het gebied van programmatic CTV, identity en audience addressability.”
 
PubMatic helpt adverteerders hun controle over en inzicht in de prestaties van hun campagnes te maximaliseren. Daarnaast biedt PubMatic tools om de ROI van adverteerders te verhogen.Adverteerders zijn ook bezig om ID-gebaseerde targeting te verbeteren om adressability over de verschillende kanalen heen te garanderen zonder afhankelijk te zijn van third-party cookies of mobiele identifiers zoals de IDFA van Apple. PubMatics oplossingen voor addressability, waaronder Identity Hub en Audience Encore, zijn een innovatieve weg voorwaarts waarmee adverteerders schaalvoordelen kunnen behalen op het open internet.
 
Jeff Hirsch, Chief Commercial Officer bij PubMatic: “Wij zijn verheugd dat GroupM PubMatic wereldwijd heeft aangewezen als preferred SSP-partner. Hierdoor krijgen GroupMs klanten op een meer transparante wijze toegang tot aanbod van digitale mediaruimte en een hogere Return On Investment als gevolg van van minder, maar meer strategische samenwerkingen aan de aanbodzijde. Nu de consolidatie zich in de hele sector voortzet, zal dit er ook voor zorgen dat we uitgevers waarmee we werken toegang kunnen bieden tot de  vraag van GroupM's internationale merken.”

www.groupm.com
www.wpp.com

www.pubmatic.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Natwerk en AM ontwikkelen campagne rond leefomgevingen

02-09-2025 | 15:39:00
Met de campagne wil AM laten zien hoe het bedrijf kijkt naar de mogelijkheden van gebiedsontwikkeling en hoe leefomgevingen met maatschappelijke waarde kunnen worden gecreëerd.

Persuade ontwikkelt campagne voor betaalbare diamant Zeeman

02-09-2025 | 14:38:00
De campagne moet laten zien dat diamanten niet altijd duur hoeven te zijn en maakt de vaak ondoorzichtige markt toegankelijker.

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor ZZUPER

02-09-2025 | 12:11:00
Met de slogan Fiks je dikke noodbuffer worden vakmensen als timmermannen, metselaars en installateurs gewezen op de risico’s van langdurige uitval.

VCCP ontwikkelt eerste VK-tv-campagne voor Primark

02-09-2025 | 11:53:00
Onder de titel In Denim We Can is dit de eerste uiting van het merkplatform That’s So Primark in het VK

Dentsu Creative werkt voor Prinses Máxima Centrum

02-09-2025 | 09:27:00
De samenwerking begon met de campagne voor de Maand van Kinderkanker. Hierin staat het thema beter worden centraal
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.