
Genomineerden Ster Gouden Loeki 2025 voor goede doelen
Ster biedt maatschappelijk campagnewerk extra podium
Ster heeft de eerste tien genomineerden bekendgemaakt voor de Ster Gouden Loeki 2025 voor goede doelen. Deze publieksprijs wordt toegekend aan de meest gewaardeerde tv-commercials van maatschappelijke organisaties.
De selectie is gemaakt door een onafhankelijk publiekspanel van GfK. Zij beoordeelden commercials die in de eerste helft van 2025 zijn uitgezonden. De lijst bevat campagnes van onder meer Alzheimer Nederland, CliniClowns, Artsen zonder Grenzen en Stichting Hartekind.
Tussenstand publieksprijs
De commercials die in aanmerking komen voor de prijs zijn:
1. Alzheimer Nederland – Vier je herinneringen op Moederdag
2. Artsen zonder Grenzen – Zolang het stil blijft, gaat dit door
3. CliniClowns – Word donateur
4. Dierenbescherming & Here – Stop het transport van piepjonge dieren!
5. Het Vergeten Kind & Happy Horizon – Stop het doorplaatsen
6. Justdiggit – Let's change climate change!
7. KNGF Geleidehonden & Selmore – Hondenheld
8. Nierstichting – Wat als jij iemand het leven kon geven?
9. Ronald McDonald Kinderfonds & TBWA\NEBOKO – Dicht bij je zieke kind
10. Stichting Hartekind & Goldfizh – Elk kinderhart dat stopt, is er één te veel
De tien genomineerden van de tweede helft van het jaar worden in januari 2026 bekendgemaakt. Uit de in totaal twintig commercials worden uiteindelijk vijf finalisten geselecteerd.
Commerciële zichtbaarheid voor goede doelen
Met de publieksprijs wil Ster maatschappelijke organisaties extra onder de aandacht brengen. Naast hun inkoopopties bij Ster krijgen zij met deze prijs een aanvullend podium voor hun campagnes.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Talpa Network: overheid potentiële stoorzender
NDP: verruiming Ster ten koste private nieuwsmedia
Deze commercials maken kans op Gouden Loeki
Omzet Ster 2024 daalt naar 211,6 miljoen euro
NPO-Plan kabinet moddert door met oude wijn in nieuwe zakken
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen