
FOUR CREATING nodigt vakgenoten uit voor een Frisse Blik met satirische commercial
FOUR CREATING is al 10 jaar actief binnen het online videovak, maar nooit eerder hebben zij hun deuren geopend voor vakgenoten, buiten hun eigen klanten om. Om dit te vieren hebben zij naast hun jaarlijkse FOUR-biertje, een toegankelijker biertje in hun koelkast liggen: een Frisse Blik.
Videomarkt in beweging
De videomarkt is flink aan het veranderen met de opkomst van TikTok en nieuwe streamingdiensten. Om vakgenoten te inspireren wil FOUR laten zien wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is op videoproductiegebied. Daarmee willen ze niet in de wijk poeren van marketing-, reclame-, of pr-bureaus, maar ze juist helpen met het spierballenwerk als het gaat om het produceren van videocontent.
Sander Beekman, Head of Content bij FOUR CREATING: "Het online videovak is constant in beweging: van de opmars van TikTok en YouTube-shorts tot nieuwe streamingdiensten. Uit verschillende hoeken krijgen we te horen dat onze klanten soms door de bomen het bos niet meer zien. Niet zo gek ook, met de verschillende platforms die tegelijk bediend moeten worden, met ieder hun eigen specificaties en voordelen. Veel goede ideeën zien daardoor helaas het daglicht niet, omdat marketeers, account managers en ondernemers bij voorbaat denken dat het produceren van succesvolle videocontent een te duur, groots of ingewikkeld traject is.
Koppel juiste executie aan concept
Om deze goede ideeën de plek te geven die ze verdienen, biedt FOUR CREATING twee productiestijlen aan: lean & mean én high-end. Zo kunnen bepaalde concepten echt beter met een twee man-crew worden gedraaid, dan met een voltallige filmcrew en andersom. Door effectief te produceren, wordt het concept niet alleen sterker, maar levert het ook meer productiewaarde op.
Of het nu gaat om een 15 seconden video voor TikTok of een 20 minuten documentaire voor op YouTube, elke doelgroep prikt door opgezette reclame. Om authenticiteit te waarborgen, is het belangrijk om het verhaal van je boodschap voorop te zetten en daar je executie op af te stemmen. Kortom, speel volgens de regels van het platform waar je aanwezig wilt zijn.
Commercial met een knipoog
FOUR's eerste, eigen commercial begon als een spontaan idee, maar is uitgegroeid tot een speelse uitnodiging voor vakgekken uit de creatieve industrie die een frisse blik kunnen waarderen. Sander Beekman: "Onze twee koelkasten zijn tot de nok gevuld met Frisse Blikken. Het grootste voordeel is dat we een sixpack Frisse Blikken ook mee kunnen nemen voor een excuus-biertje bij jou op kantoor. Of het nu gaat om een brainstorm-, inspiratiesessie of potentiële samenwerking, het gaat erom dat we samen opvallend werk bedenken dat mensen weet te verrassen."
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen