Fightclub ontwikkelt campagne voor Ticket to Ride

Hoe groei je verder als je al één van de meest verkochte bordspellen van Nederland bent? Ticket to Ride, van spellenfabrikant Asmodee, ligt bij tienduizenden huishoudens geregeld op tafel. Samen met Fightclub is een campagne ontwikkeld die het speelveld verplaatst en de concurrentie aangaat met vormen van vermaak buitenshuis. 

Naast het ontwikkelen van het creatieve campagneconcept en de productie van video’s, neemt Fightclub ook de distributie van de online campagne op zich. De campagne wordt zorgvuldig uitgerold over een breed scala aan mediakanalen die de jonge doelgroep intensief gebruikt. Dit omvat populaire platforms zoals TikTok, YouTube en Meta (Instagram en Facebook).

Jurian Duijzer, CEO Asmodee: "Quality time met vrienden en familie is waardevol, maar in het digitale tijdperk, waarin we zoveel tijd achter mobieltjes, tablets of laptops doorbrengen, niet altijd meer vanzelfsprekend. Het maakt het spelen van bordspellen relevanter dan ooit. De emotionele behoefte achter het spelen van spellen, de behoefte om te verbinden, staat centraal in al onze communicatie. Met de nieuwe campagne voor Ticket to Ride geven we daar op verrassende wijze invulling aan." 

Peter de Been, Marketing Manager Asmodee: “Ticket to Ride bestaat sinds 2004. Er zijn wereldwijd meer dan tien miljoen spellen verkocht en in Nederland zijn we al jaren één van de meest verkochte bordspellen. Het is een fantastische positie om je als merk in te bevinden, maar het betekent ook dat je op andere manieren over groei moet gaan nadenken. Daarom is dit het moment om met een themacampagne te investeren in ons merk. De campagne wordt online en offline uitgerold en vertaald naar de winkelvloer.”

Lisa Knapen, Strateeg Fightclub: Ticket to Ride is geschikt voor iedereen vanaf 8 jaar oud. Maar met deze campagne richten we ons op een leeftijdsgroep die specifieker is: mensen tussen de 25 en 35 jaar oud. Het is een periode waarin het leven van veel van deze 2,2 miljoen Nederlanders verandert; je gaat op jezelf wonen of gaat samenwonen, je koopt je eigen huis, je begint misschien aan kinderen, je loopbaan wordt serieuzer. Voor velen verandert de behoefte aan avontuur buitenshuis; in stampvolle kroegen voelen ze zich misschien niet altijd meer op hun plek en voor het ondernemen van andere dingen buiten de deur hebben ze niet altijd de energie. Maar dat betekent niet dat er geen behoefte is om nog een leuke tijd met vrienden te beleven. Met onze strategie geven we op deze spanning een antwoord: met Ticket to Ride hoef je voor een avond uitbundig plezier met vrienden helemaal de deur niet uit.”

Richard Hol, Creative Director Fightclub: “Binnen de spelletjescategorie zie je dat er doorgaans tamelijk letterlijk wordt gecommuniceerd; er worden mensen getoond die een spel aan het spelen zijn. Onze strategie gooit het over een andere boeg met de belofte dat je voor een avond fun met vrienden de deur niet uit hoeft. Dat wilden we op een humoristische wijze in een concept vatten; door de irritaties en ongemakken te laten zien die je kunt ervaren als je op stap gaat. De voorbeelden zijn talrijk, van eindeloze rijen bij de kroegtoiletten tot tenenkrommende karaoke-avonden waar geen eind aan komt, en van cafébezoekers die hun drankjes over je heen morsen tot bont en blauw geschoten worden in snikhete paintballoveralls. Enkele van de leukste situaties komen terug in onze campagne. Deze hebben we geschoten met Aanstekelijk. Als een hecht team hebben Djordy, Neal en Bas echt geholpen om de humor in elke scène maximaal uit te buiten.”

Credits: 
Merk: Ticket to Ride | Klant: Asmodee | Marketing Manager: Peter de Been | Creative Agency: Fightclub | Creative Director: Richard Hol | Copywriter: Stephanie van Vliet | Art Director: Sid van Zijp | Design: Martino Pelupessy | Merkstrateeg: Lisa Knapen | Producer: Jelle Smidt | Client Manager: Bram Verbogt | Project Manager: Roxanne van Son | Performance Strateeg: Enrico van de Lindeloof | Performance Marketeers: Tim Furrer en Lars Koevoets | Productiemaatschappij: Aanstekelijk | Regisseur: Djordy van Etten | Editor: Bas Burggraaf | Producer: Chantal Bartels

www.fightclub.nl

www.spellenspektakel.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Cees Faes: Dit advies is echt cringe, zéro drip, nada skills

09-09-2025 | 16:43:00
De Onderwijsraad heeft weer een rapport uit de printer laten rollen. Vijftig pagina’s foutloos Nederlands: puntkomma’s op de juiste plek, voetnoten om trots op te zijn.

Al 20 jaar in it to win it!

04-09-2025 | 21:56:00
Bram Verbogt (43) viert zijn 20 jarig jubileum bij Fightclub. Marketing Report spreekt hem.

Cees Faes: Exit Porter, Enter het Zeskrachten Model

27-08-2025 | 10:42:00
Er is al een tijdje een zesde kracht opgedoken die sterker is dan welke nieuwkomer of substituut ook.

Cees Faes: Beschaving te koop. Gratis bezorgd uit Beijing

22-08-2025 | 11:02:00
We houden er in het Westen wel van om onszelf een beetje te zien als de hoeders van beschaving.

Cees Faes: Je bent wat je rijdt

11-08-2025 | 14:39:00
Op weg naar vakantie werd ik ermee doodgegooid. Merken die ik nog nooit had gezien, laat staan hardop had uitgesproken.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Salsa Shop kiest Buutvrij als creatief bureau

09-09-2025 | 18:12:09
Het Mexicaanse fastcasualconcept werkt samen met het bureau aan een merkcampagne die moet bijdragen aan landelijke en Europese groei.

Intratuin kiest Persuade als Lead Agency

09-09-2025 | 15:20:00
Persuade gaat zich richten op merkstrategie, creatieve concepten en campagnes. De eerste gezamenlijke campagnes staan begin 2026 gepland.

DEPT en Mammut lanceren campagne Mountainwear Rescue

09-09-2025 | 15:06:59
De campagne borduurt voort op de eerdere actie Not a Streetwear Brand, waarin Mammut zich afzette tegen concurrenten die hun outdoorproducten inzetten als mode-item binnen de gorpcore-trend.

Suite Rouge ontwikkelt beautycampagne Kruidvat

09-09-2025 | 14:56:54
Met deze campagne wil de drogisterijketen haar positie versterken als beautybestemming waar consumenten zowel vertrouwde merken als actuele trends vinden

Flemming in campagne met LiGA: Muziek verbindt jong en oud

09-09-2025 | 10:44:00
We spraken met Maud Heemskerk en Lennard Freij over de totstandkoming, de uitdagingen en de bredere merkstrategie achter ChatDuets.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.