
El Houb in oktober in Nederlandse bioscopen
El Houb is in wereldpremière gegaan op de 46e editie van het Frameline Film Festival in San Francisco. El Houb schetst een tragikomisch beeld over de zwijgcultuur binnen een Arabische familie. De film is inmiddels aangekocht voor een bioscooprelease in Amerika en Canada. In Nederland brengt Gusto Entertainment El Houb op 13 oktober uit in de bioscoop.
Plot El Houb
In het speelfilmdebuut van Shariff Nasr (regie en scenario) vertolkt Fahd Larhzaoui (Papadag, Moordvrouw) de hoofdrol van de Marokkaans-Nederlandse Karim. Hij keert terug naar zijn ouderlijk huis in Rotterdam om zijn ouders te vertellen dat hij op mannen valt. Na jaren schone schijn ophouden, is het hoge woord er eindelijk uit. Maar zijn ouders besluiten om zijn dappere bekentenis te negeren. Door de moeizame gesprekken die volgen, realiseert Karim zich dat hij de zwijgcultuur in het gezin moet doorbreken en de confrontatie met zijn naasten nu echt moet aangaan.
De film is geproduceerd door Joram Willink van productiehuis BIND, bekend van bekroonde films De Veroordeling, Mijn bijzonder rare week met Tess en Gluckauf en de podcast De Deventer Mediazaak. In coproductie met VPRO en ondersteund door Nederlands Filmfonds, CoBO, NPO-fonds en Netherlands Production Incentive.
Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief
Volg Marketing Report op Twitter
Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker
Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker
EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH
KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS
BMW start wereldwijde campagne voor iX3
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert