El Houb in oktober in Nederlandse bioscopen

El Houb is in wereldpremière gegaan op de 46e editie van het Frameline Film Festival in San Francisco. El Houb schetst een tragikomisch beeld over de zwijgcultuur binnen een Arabische familie. De film is inmiddels aangekocht voor een bioscooprelease in Amerika en Canada. In Nederland brengt Gusto Entertainment El Houb op 13 oktober uit in de bioscoop.

Plot El Houb

In het speelfilmdebuut van Shariff Nasr (regie en scenario) vertolkt Fahd Larhzaoui (Papadag, Moordvrouw) de hoofdrol van de Marokkaans-Nederlandse Karim. Hij keert terug naar zijn ouderlijk huis in Rotterdam om zijn ouders te vertellen dat hij op mannen valt. Na jaren schone schijn ophouden, is het hoge woord er eindelijk uit. Maar zijn ouders besluiten om zijn dappere bekentenis te negeren. Door de moeizame gesprekken die volgen, realiseert Karim zich dat hij de zwijgcultuur in het gezin moet doorbreken en de confrontatie met zijn naasten nu echt moet aangaan.

De film is geproduceerd door Joram Willink van productiehuis BIND, bekend van bekroonde films De Veroordeling, Mijn bijzonder rare week met Tess en Gluckauf en de podcast De Deventer Mediazaak. In coproductie met VPRO en ondersteund door Nederlands Filmfonds, CoBO, NPO-fonds en Netherlands Production Incentive.

www.bindfilm.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.