Dawn aan de slag voor Natwerk

Creatief bureau Natwerk heeft Dawn geselecteerd als extern reclamebureau. De keuze volgt op een oriëntatietraject onder begeleiding van pitchconsultant Peter van Leeuwen van Leone BV. Volgens Natwerk is het moment rijp voor een frisse blik van buitenaf.

Focus op merkbouw op de lange termijn

Het bureau, dat bekendstaat om eigen campagnes en promotieacties, wil met de samenwerking een volgende stap zetten in merkontwikkeling. Reinier Steures, partner bij Natwerk: "We hebben veel zelf gedaan de afgelopen tijd: advertenties in het FD, radiospots op BNR, Bonne Suits-pakken voor onze klanten en leads, productontwikkeling – noem het maar op. En dat werkte. We groeien. We krijgen op korte termijn veel aanvragen en nieuwe klanten door onze campagnes, maar we weten ook, net als de mensen van Dawn, dat effectieve merkbouw vraagt om lange termijn visie."

Chemistry meeting als selectie-instrument

De selectie van Dawn kwam tot stand via een zogeheten chemistry meeting in plaats van een klassieke pitch. Reinier Steures: "Zo’n gesprek geeft je inzicht in elkaars manier van denken en samenwerken. Geen presentatie, maar echte interactie."

Volgens hem levert de samenwerking met een extern bureau direct meerwaarde op. "Juist die scherpte van buitenaf heeft ons weer op een andere manier naar onszelf laten kijken – en daarmee naar ons merk, onze campagnes en proposities. Een frisse blik van een reclamebureau kan echt het verschil maken. Ik kan het elk merk aanraden om met een bureau samen te werken."

Campagne voor een campagnebureau

De eerste uiting van de samenwerking was een printadvertentie die 13 juni verscheen in het FD. Jurian van der Hoeven, Managing Partner van Dawn: "Reclame voor een reclamebureau maken is een beetje als ijs verkopen aan een ijscoman. Maar als het dan werkt, weet je zeker dat je iets goeds te pakken hebt."

Jurian van der Hoeven: "Waar Natwerk in uitblinkt is het winnen van je aandacht. Dat vanuit onze strategische rigour en liefde voor taal uitvergroten was bijzonder leuk. Want als je in deze tijd mensen aan het lezen krijgt, heb je eigenlijk al gewonnen."

De samenwerking heeft als doel om te laten zien dat aandacht werkt – ook als het gaat om een bureau dat al veel eigen campagnes ontwikkelt. Dawn bereidt zich naar aanleiding van de samenwerking voor op een marktconsultatie.

www.natwerk.nl

www.dawn.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

Natwerk wint pitch Slachtofferhulp en start merkcampagne

13-11-2025 | 09:58:00
Natwerk is in september 2025 na een pitch verkozen als creatief bureau van Slachtofferhulp Nederland. Natwerk is direct aan de slag gegaan met de merkpositionering en een campagne voor Slachtofferhulp Nederland

Natwerk en ARTIS lanceren DONKER IN ARTIS!

11-11-2025 | 11:54:00
Terwijl Amsterdam oplicht in feestverlichting, kiest ARTIS bewust voor duisternis.

Marlies van Voorthuizen: Mentale gezondheid luistert nauw

29-10-2025 | 12:01:00
Op World Mental Health Day lanceerden Zilveren Kruis en de KNVB de campagne Trap het gesprek af. In het interview vertelt van Voorthuizen hier meer over


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.