
Dawn aan de slag voor Natwerk
Creatief bureau Natwerk heeft Dawn geselecteerd als extern reclamebureau. De keuze volgt op een oriëntatietraject onder begeleiding van pitchconsultant Peter van Leeuwen van Leone BV. Volgens Natwerk is het moment rijp voor een frisse blik van buitenaf.
Focus op merkbouw op de lange termijn
Het bureau, dat bekendstaat om eigen campagnes en promotieacties, wil met de samenwerking een volgende stap zetten in merkontwikkeling. Reinier Steures, partner bij Natwerk: "We hebben veel zelf gedaan de afgelopen tijd: advertenties in het FD, radiospots op BNR, Bonne Suits-pakken voor onze klanten en leads, productontwikkeling – noem het maar op. En dat werkte. We groeien. We krijgen op korte termijn veel aanvragen en nieuwe klanten door onze campagnes, maar we weten ook, net als de mensen van Dawn, dat effectieve merkbouw vraagt om lange termijn visie."
Chemistry meeting als selectie-instrument
De selectie van Dawn kwam tot stand via een zogeheten chemistry meeting in plaats van een klassieke pitch. Reinier Steures: "Zo’n gesprek geeft je inzicht in elkaars manier van denken en samenwerken. Geen presentatie, maar echte interactie."
Volgens hem levert de samenwerking met een extern bureau direct meerwaarde op. "Juist die scherpte van buitenaf heeft ons weer op een andere manier naar onszelf laten kijken – en daarmee naar ons merk, onze campagnes en proposities. Een frisse blik van een reclamebureau kan echt het verschil maken. Ik kan het elk merk aanraden om met een bureau samen te werken."
Campagne voor een campagnebureau
De eerste uiting van de samenwerking was een printadvertentie die 13 juni verscheen in het FD. Jurian van der Hoeven, Managing Partner van Dawn: "Reclame voor een reclamebureau maken is een beetje als ijs verkopen aan een ijscoman. Maar als het dan werkt, weet je zeker dat je iets goeds te pakken hebt."
Jurian van der Hoeven: "Waar Natwerk in uitblinkt is het winnen van je aandacht. Dat vanuit onze strategische rigour en liefde voor taal uitvergroten was bijzonder leuk. Want als je in deze tijd mensen aan het lezen krijgt, heb je eigenlijk al gewonnen."
De samenwerking heeft als doel om te laten zien dat aandacht werkt – ook als het gaat om een bureau dat al veel eigen campagnes ontwikkelt. Dawn bereidt zich naar aanleiding van de samenwerking voor op een marktconsultatie.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
De Telegraaf lanceert merkcampagne: Direct. De Telegraaf.
Jurgen Retra: Dat rebelse zit al mijn hele loopbaan in me
NATWERK verbindt dagdelen in campagne voor ARTIS
Drie talenten starten bij creatief bureau Natwerk
Reinier Steures: Creativiteit vraagt om structuur
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen