[CMTA] LVB (becoming iO): Wehkamp Wonen magazine

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl

LVB is sinds juni 2022 onderdeel van iO, hét end-to-end agency met expertise op het gebied van marketing, content, communicatie en digitale transformatie. Onze belofte: full-service, full-specialist. We zijn méér dan zomaar een bureau. Merken bouwen, klantrelaties versterken en omzet laten groeien. Dat is waarom onze opdrachtgevers bij ons aankloppen. Daarom zijn we full-service én full-specialist. Gespecialiseerde teams die nauw samenwerken om merkverhalen consistent te vertellen. Inhoudelijk gedreven. Op z’n tijd eigenwijs. En altijd de beste willen zijn. That’s us. LVB (becoming iO).

Elevator Pitch

Het Wehkamp Wonen Magazine viel bij 1 miljoen huishoudens thuis op de mat. Precies dáár waar de keuzestress op woongebied begint. En waar Wehkamp haar woonaanbod kan laten zien en het woondomein – waar zij tot dan toe niet om bekend staan bij de consument – kan claimen. Het redactionele magazine is onderdeel van een bredere contentaanpak rondom het concept 'de perfecte match': Wehkamp begrijpt hoe moeilijk het is om keuzes te maken op woongebied, maar bij Wehkamp vind jij altijd je match.

Briefing

De merkbekendheid van Wehkamp bij de consument bevindt zich met name op mode- en lifestylegebied. Wehkamp wilde zich daarnaast meer profileren binnen het woondomein, om zowel de eigen collectie als het volledige woonassortiment top of mind te krijgen bij de consument.

Door, naast inzet van digitale content, ook een fysiek magazine – als onderdeel van een middelen-overstijgend woonconcept – in de woonmaand oktober bij consumenten op de deurmat te laten ploffen, wilde Wehkamp meer awareness genereren bij de (potentiële) doelgroep rondom haar woonassortiment.

Met stijlvolle fotografie, expert-interviews en achtergrondverhalen biedt het Wehkamp Wonen magazine inspiratie, aspiratie, informatie en woonoplossingen voor de verschillende (type) personen en huishoudens binnen de Wehkamp doelgroep. Omdat de conversie online plaatsvindt, was een triggerende, heldere verwijzing naar de artikelen op de online omgeving een must. Inspiratie en woonoplossingen op de mat en (in)directe traffic naar de website.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Bij de consument is Wehkamp een betrouwbaar en bekend merk. Met name het (online) mode- en lifestyle-aanbod is populair. Het woon-assortiment van Wehkamp is nog niet top of mind bij de consument en zal de plek moeten veroveren.

> Insight

Consumenten twijfelen lang bij hun keuze: twintig stoelen zijn het (nét) niet, de 21ste is precies goed. Inrichten is heel persoonlijk. Wehkamp begrijpt dat. Bij Wehkamp vind je binnen het enorme brede en diepe assortiment altijd 'een match'. Met dat inzicht is het concept ‘It's a match' ontstaan, waarmee een multimediale contentstrategie is opgezet. Als op een Tinder-app navigeert de klant on- of offline door het woonassortiment, tot hij/zij die perfecte woonmatch heeft gevonden. Met 'It's a macth' positioneren wij Wehkamp als de winkel en partner die deze twijfel (bij interieuraankopen) begrijpt en ieder persoon en elk huishouden een woonoplossing biedt.

Alle content binnen de middelen-overstijgende contentaanpak (op radio, televisie, social en online) is vanuit dit narratief gemaakt. Om extra op te vallen in een digitaal tijdperk is een print magazine gelanceerd: Wehkamp Wonen. Een fysiek communicatiemiddel voor op de mat (en daarna op tafel) van de consument, precies dáár waar de woonvraag zich aandient.

> Bladformule

Binnen een redactionele bladformule laat Wehkamp Wonen met relevante interviews en inspirerende fotografie de (toepassing van) verschillende stijlen binnen het Wehkamp woonassortiment zien. Daarin kan de lezer zich herkennen en uiteindelijk de beoogde woonmatch vinden. Van een inspirerende beeldreportage in het atelier van de ontwerper van de Wehkamp Homecollectie tot Binnenkijken bij woon-influencer Klaas Hogeweg. En van een interview met designer Caroline van Velze (van interieur label Zuiver) tot Kleur- en stylingtips van gerenommeerd woonstylist Monique Visser.

Met – service to the reader/consumer – een (in)directe navigatie naar de webshop via QR-codes, kan de match direct in de winkelmand geplaatst en aangekocht worden, of kan nog meer inspiratie worden opgehaald.

www.lvb.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

The Medals worden toegekend voor uitstekende kennis en kunde op expert-onderdelen van contentmarketing. De categorieën zijn verdeeld in twee groepen: Creatie, Vorm & Concept en Distributie, Promotie, Conversie & Data.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Social Inc: De kracht van durven kiezen

[CMTA] Com&co: Agency Life

[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

 

Partners CMTA

 






 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkel kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.