[CMTA] LVB (becoming iO): NL Werkt - magazine van UWV voor werkgevers

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl

LVB is sinds juni 2022 onderdeel van iO, hét end-to-end agency met expertise op het gebied van marketing, content, communicatie en digitale transformatie. Onze belofte: full-service, full-specialist. We zijn méér dan zomaar een bureau. Merken bouwen, klantrelaties versterken en omzet laten groeien. Dat is waarom onze opdrachtgevers bij ons aankloppen. Daarom zijn we full-service én full-specialist. Gespecialiseerde teams die nauw samenwerken om merkverhalen consistent te vertellen. Inhoudelijk gedreven. Op z’n tijd eigenwijs. En altijd de beste willen zijn. That’s us. LVB (becoming iO).

Elevator Pitch

NL Werkt magazine heeft als doel om werkgevers te informeren en inspireren rondom werkgeverschap. Zowel in beeld als tekst brengen we unieke, actuele en persoonlijke verhalen van en voor werkgevers. Daarin verweven we de werkgeversdienstverlening van UWV en verbinden we het magazine met het online inspiratieplatform voor werkgeverschap. Zo positioneren we UWV als een partij met oplossingen voor werkgevers, die begrijpt wat er bij hen speelt en hen kan ondersteunen.

Briefing

UWV wil zich in toenemende mate positioneren als partij met oplossingen voor werkgevers en richt daar steeds meer dienstverlening voor in, zoals adviseurs werkgeversdiensten en regionale werkgeversservicepunten. NL Werkt Magazine is het fysieke, periodieke middel waarmee UWV drie keer per jaar opvalt bij de doelgroep. Het magazine is ‘de vooruitgeschoven post’ van een bredere contentaanpak, waarin ook het inspiratieplatform voor werkgevers en het jaarlijkse werkgeverscongres onderdeel zijn. In de contentaanpak hangen deze middelen nauw samen. Zo worden interessante en tot de verbeelding sprekende cases vaak middel overschrijdend uitgewerkt, en vinden er voortdurend kruisverwijzingen naar de diverse
media plaats, waarin we per medium ook echt steeds iets unieks toevoegen aan iedere casus.

Het magazine biedt de mogelijkheid om met mooie beelden en verdiepende verhalen deze cases en de boodschap van UWV op een unieke manier voor het voetlicht te brengen. Onze uitdaging is om de juiste snaar te raken met verhalen die:
- actueel en herkenbaar zijn;
- inspireren en/of informeren en daardoor van meerwaarde zijn voor de doelgroep;
- de boodschap van UWV (wij zijn er voor werkgevers) impliciet of expliciet
overbrengt.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Een van de belangrijkste inzichten en het basisprincipe voor de verhalen in dit magazine is: peer-to-peer communicatie is het meest effectief in het overbrengen van de boodschap. Ofwel: niet UWV, maar de werkgever staat centraal in ieder verhaal. Mensen die weten hoe het is om verantwoordelijk te zijn voor een bedrijf en voor werknemers. Dit geeft herkenning bij de doelgroep. Daardoor kunnen we de onderliggende boodschap beter voor het voetlicht brengen.

In de verhalen verweven we de boodschap die UWV wil overbrengen op werkgevers. Dat kan zijn: inspiratie en praktische tips voor goed werkgeverschap, het vinden van personeel, het behouden van personeel, het omgaan met verzuim, of informatie over UWV dienstverlening aan werkgevers.

Hierbij haken we in op actuele zaken, op wat er speelt bij ondernemers in Nederland en vertellen verhalen van ondernemers en hoe zij de huidige problematiek het hoofd bieden. Daar waar relevant leggen we de link met UWV dienstverlening en maken we kruisverwijzingen naar content op het inspiratieplatform voor werkgevers, waar de doelgroep aanvullende informatie en ervaringsverhalen kan vinden.

We hebben een aansprekende en afwisselende bladformule ontwikkeld, waarin leesverhalen, fotoreportages, en informatieve pagina's elkaar afwisselen. Bijzonder aan NL Werkt magazine is dat we uniek beeld laten maken bij ieder verhaal, zowel in fotografie als illustraties. De verhalen zijn authentiek en persoonlijk in woord en beeld. Dit ondersteunt de kernwaarden van UWV: de mens staat centraal.

Een goed voorbeeld is de zomereditie van 2022. Daarin haken we aan op de energietransitie, personeelstekorten, ondernemen post-pandemie, en nieuwe wetgeving rondom ouderschapsverlof. Hiermee brengen wij een actueel magazine met inspiratie en handvatten.

www.lvb.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

The Medals worden toegekend voor uitstekende kennis en kunde op expert-onderdelen van contentmarketing. De categorieën zijn verdeeld in twee groepen: Creatie, Vorm & Concept en Distributie, Promotie, Conversie & Data.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Social Inc: De kracht van durven kiezen

[CMTA] Com&co: Agency Life

[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

 

Partners CMTA

 






 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.