
Cheil maakt van koning Piloot van Oranje
In aanloop naar Koningsdag nam Cheil Benelux op aanvraag van actualiteitenprogramma EenVandaag het imago van de koning eens kritisch onder de loep.
De populariteit en steun voor de Nederlandse monarchie is de afgelopen jaren gedaald. ‘EenVandaag’ vroeg Cheil Benelux daarom eens na te denken over een kleine koninklijke rebranding. Het bureau realiseerde zich al snel dat een van de sterkste karaktereigenschappen van Willem-Alexander vaak over het hoofd wordt gezien: de gemiddelde Nederlander vergeet dat hij veel meer is dan alleen het staatshoofd – hij is ook parttime piloot bij KLM.
Tim van der Sijde, Managing Director Cheil Benelux: "Door de vliegkunsten van onze majesteit te belichten – Willem-Alexander zet met gemak veertig ton staal veilig op de grond – willen we Nederland eraan herinneren dat hij niet alleen een koning, maar ook een bekwaam gezagvoerder is!"
Het resultaat van de positionering was zaterdag te zien in de uitzending van EenVandaag op NPO1.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards
Be More Challenger: Luci Santema over Ziemi
[Forum] So Win: het begin van de wederopstanding van Nike?
[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Strategy Director
Van challenger naar gamechanger: het succes van Secrid
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen