CDDN lanceert GameID voor onboarding van spelers bij kansspelaanbieders

Communicatie Data Diensten Nederland (CDDN) GameID. Dit systeem laat spelers razendsnel onboarden bij online kansspelaanbieders. Waar dit nu soms nog meer dan 10 minuten kan duren, versnelt GameID dit proces naar 2 minuten of zelfs enkele seconden.

Ook biedt GameID kansspelaanbieders de mogelijkheid om spelers realtime te assisteren bij het onboarden en om de gegevens van spelers actueel te houden.  

Voor een speler werkt GameID als volgt: binnen een paar minuten maakt een speler een gevalideerd en gecontroleerd GameID-account aan. Met dat account kan de speler zich daarna binnen enkele seconden aanmelden bij alle aangesloten kansspelaanbieders. Enkel door daar een account aan te maken met GameID en het BSN-nummer in te voeren.

GameID deelt de gegevens van de spelers enkel met de kansspelaanbieders waar de spelers zich aanmelden en alleen op verzoek. Hiermee voldoet de kansspelaanbieder volledig aan de Wet Kansspelen op Afstand, de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme en de wettelijke zorgplicht. Daarnaast is GameID geen marketinginstrument. De tool maakt dan ook niet bekend aan spelers welke kansspelaanbieders er precies zijn aangesloten.

Ongoing monitoring

GameID bewaakt en werkt voortdurend de spelersgegevens bij, zowel voor bestaande als nieuwe spelers. Bij elke inlog wordt gecontroleerd of het identiteitsbewijs, adres, bankgegevens, PEP- of sanctielijsten en insolventiegegevens nog geldig en actueel zijn, en of er geen meldingen zijn van overlijden. Ook worden eventuele wijzigingen in de ingestelde standaard speellimieten gecontroleerd. Via een dashboard ontvangt de kansspelaanbieder allerlei relevante informatie en is er de mogelijkheid om direct te communiceren met spelers. 

Peter van Kooten, medeoprichter van CDDN: "Ons ecosysteem maakt het niet alleen voor spelers makkelijker en sneller om online te spelen, het stelt kansspelaanbieders ook in staat om volledig te voldoen aan de geldende wet- en regelgeving en hun zorgplicht. Door ongoing monitoring toe te voegen aan GameID zorgen we er bovendien voor dat in de toekomst alleen spelers worden toegelaten waarvoor het verantwoord is.” 

Martijn de Boer, medeoprichter van CDDN: “We voeren op dit moment veel gesprekken met casino’s en de eerste kansspelaanbieders zullen vanaf 8 juni geleidelijk toelaten tot GameID. Het is uiteindelijk de bedoeling om met GameID een constructieve bijdrage te leveren aan de regulering van de markt op een verantwoorde, transparante en slimme wijze, die eveneens recht doet aan het businessmodel van online casino’s.“

www.cddn.nl

www.gameid.nl

Lees ook:

Influencer & Content Marketing Awards 2025 | De Winnaars

20-11-2025 | 14:43:00
De prijzen bekronen onderscheidend werk in contentmarketing en influencermarketing, in zowel campagnerubrieken als bureaucategorieën.

Counter Collective wint twee keer zilver bij Dutch PR Awards

23-10-2025 | 12:42:00
Counter ondersteunt Ayvens bij merkbekendheid na fusie ALD en LeasePlan

Denise Jongkind: Design en communicatie zijn één

11-08-2025 | 08:54:00
Visueel kom je sterker uit de verf als je verhaal klopt. De basis van design word vaak mede gevormd door een goed narratief

Denise Jongkind naar Counter Collective als artdirector

07-08-2025 | 09:11:28
Ze gaat aan de slag met merkidentiteiten, campagnes en communicatiemiddelen.

Lonneke van der Horst: klanten reageren positief op merknaam Ayvens

24-07-2025 | 12:35:00
In 2024 hebben LeasePlan en ALD Automotive hun merken gewijzigd in Ayvens. We spreken Lonneke van der Horst, marketing directeur van Ayvens Nederland hierover. Ayvens is (net als voorheen ALD Automotive) onderdeel van de Franse bank Société Générale


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Greenpeace

14-12-2025 | 08:00:00
Greenpeace presenteert een merkcampagne die het werk van de organisatie breder en inhoudelijker in beeld brengt.

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.