CDDN lanceert GameID voor onboarding van spelers bij kansspelaanbieders

Communicatie Data Diensten Nederland (CDDN) GameID. Dit systeem laat spelers razendsnel onboarden bij online kansspelaanbieders. Waar dit nu soms nog meer dan 10 minuten kan duren, versnelt GameID dit proces naar 2 minuten of zelfs enkele seconden.

Ook biedt GameID kansspelaanbieders de mogelijkheid om spelers realtime te assisteren bij het onboarden en om de gegevens van spelers actueel te houden.  

Voor een speler werkt GameID als volgt: binnen een paar minuten maakt een speler een gevalideerd en gecontroleerd GameID-account aan. Met dat account kan de speler zich daarna binnen enkele seconden aanmelden bij alle aangesloten kansspelaanbieders. Enkel door daar een account aan te maken met GameID en het BSN-nummer in te voeren.

GameID deelt de gegevens van de spelers enkel met de kansspelaanbieders waar de spelers zich aanmelden en alleen op verzoek. Hiermee voldoet de kansspelaanbieder volledig aan de Wet Kansspelen op Afstand, de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme en de wettelijke zorgplicht. Daarnaast is GameID geen marketinginstrument. De tool maakt dan ook niet bekend aan spelers welke kansspelaanbieders er precies zijn aangesloten.

Ongoing monitoring

GameID bewaakt en werkt voortdurend de spelersgegevens bij, zowel voor bestaande als nieuwe spelers. Bij elke inlog wordt gecontroleerd of het identiteitsbewijs, adres, bankgegevens, PEP- of sanctielijsten en insolventiegegevens nog geldig en actueel zijn, en of er geen meldingen zijn van overlijden. Ook worden eventuele wijzigingen in de ingestelde standaard speellimieten gecontroleerd. Via een dashboard ontvangt de kansspelaanbieder allerlei relevante informatie en is er de mogelijkheid om direct te communiceren met spelers. 

Peter van Kooten, medeoprichter van CDDN: "Ons ecosysteem maakt het niet alleen voor spelers makkelijker en sneller om online te spelen, het stelt kansspelaanbieders ook in staat om volledig te voldoen aan de geldende wet- en regelgeving en hun zorgplicht. Door ongoing monitoring toe te voegen aan GameID zorgen we er bovendien voor dat in de toekomst alleen spelers worden toegelaten waarvoor het verantwoord is.” 

Martijn de Boer, medeoprichter van CDDN: “We voeren op dit moment veel gesprekken met casino’s en de eerste kansspelaanbieders zullen vanaf 8 juni geleidelijk toelaten tot GameID. Het is uiteindelijk de bedoeling om met GameID een constructieve bijdrage te leveren aan de regulering van de markt op een verantwoorde, transparante en slimme wijze, die eveneens recht doet aan het businessmodel van online casino’s.“

www.cddn.nl

www.gameid.nl

Lees ook:

Denise Jongkind: Design en communicatie zijn één

11-08-2025 | 08:54:00
Visueel kom je sterker uit de verf als je verhaal klopt. De basis van design word vaak mede gevormd door een goed narratief

Denise Jongkind naar Counter Collective als artdirector

07-08-2025 | 09:11:28
Ze gaat aan de slag met merkidentiteiten, campagnes en communicatiemiddelen.

Lonneke van der Horst: klanten reageren positief op merknaam Ayvens

24-07-2025 | 12:35:00
In 2024 hebben LeasePlan en ALD Automotive hun merken gewijzigd in Ayvens. We spreken Lonneke van der Horst, marketing directeur van Ayvens Nederland hierover. Ayvens is (net als voorheen ALD Automotive) onderdeel van de Franse bank Société Générale

Dutch PR Awards 2025 - Ayvens: Stad van morgen

21-07-2025 | 12:42:00
Counter ondersteunt Ayvens bij merkbekendheid na fusie ALD en LeasePlan

Counter Collective aan de slag voor Logistiek020 en Qarry

24-06-2025 | 12:16:00
Communicatiebureau Counter uit Zaandam is gestart met opdrachten voor Logistiek020 en Qarry.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.