[Case] DPG’s crossmediale full funnel-strategie voor QWIC

DPG Media en IO hebben voor QWIC een succesvolle crossmediale campagne ontwikkeld. DPG Media en IO zijn door QWIC gevraagd om een campagne te ontwikkelen om naamsbekendheid te generen, het verhaal van QWIC over te brengen aan de doelgroep en directe leads en sales te realiseren.

QWIC is een producent van duurzame, design e-bikes en biedt daarmee een aantrekkelijk alternatief voor het openbaar vervoer en het gebruik van de auto.

Doelstelling en doelgroep

Naast een groot en relevant bereik binnen de huidige doelgroep is er de wens om te verjongen en de e-bikes onder de aandacht te brengen bij de doelgroep man/vrouw 30-45 jaar. 

Strategie en media-inzet 

Voor deze campagne is gebruik gemaakt van een full funnel strategie met een strategische Touch-, Tell- en Sell-inzet: 

  1. Om tijdens de Touch-fase een hoog bereik te realiseren is een combinatie van offline en online middelen ingezet. Hierin is gebruikgemaakt van de kracht van high-impact formaten, uitgeserveerd op een relevante doelgroep.
  2. Tijdens de Tell-fase is door middel van branded content en storytelling, op de nieuwssites van AD en de Volkskrantverdieping aangebracht op het merk en producten van QWIC, aangejaagd door banners op het DPG-mediaplatform.  
  3. In de Sell-fase van de campagne, ligt de focus op het realiseren van directe leads richting de website van QWIC, waar de consument een proefrit aan kan vragen. Zo zijn er native posts ingezet op de sites van ADR en de Volkskrant. Deze hebben een zeer hoge viewability en CTR, waardoor ze erg geschikt zijn om traffic te genereren. Via advertenties met een slimme QR-code, is de doelgroep gemotiveerd tot het aanvragen van brochures en proefritten.

 

Benieuwd hoe dat eruitziet? Bekijk hier de videocase en de resultaten van deze full funnel-campagne. 

www.qwic.nl
www.dpggrow.nl
www.dpgmedia.nl

Lees ook:

[Case] DPG Media zet sporters in het zonnetje met Oranje Boven


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.