Bol.com zwaait Sinterklaas uit in kerstcampagne

Bol.com is gestart met een kerstcampagne waarin Sinterklaas wordt uitgezwaaid. Met de campagne onder de naam De winkel van uitpakkers, claimt de online retailer de kerstwinkel van en voor uitpakkers te zijn. De campagne is te zien is op televisie, radio, online, out of home, trams en via influencers. In ieder middel wordt het thema groot uitpakken zowel letterlijk als figuurlijk uitgevoerd. 

Het door Dept ontwikkelde concept is begin november 2021 gestart, waarbij initieel vooral online media zijn ingezet met getargete communicatie, waarbij influencers en mediapartnerships zijn gebruikt.



Dag Sinterklaasje, Hello Christmas

In de televisiecommercial is te zien hoe een gezin met veel plezier Sinterklaas uitzwaait om vervolgens, nog voordat hij de haven uit is, gelijk groots uit te pakken met kerst.

Uitpakken met Kersthuis op Funda

Bol.com gaat nog een stap verder en pakt samen met de eigenzinnige makelaar Tim groots uit op Funda met een uitbundig kersthuis dat daadwerkelijk te koop staat. Speciaal voor de verkoop hulde hij een eengezinswoning in Schagen van top tot teen in kerstsferen met het uitgebreide kerstassortiment van Bol.com.

Rob Voortman, Associate Creative Director bij Dept: "Wij vroegen ons af hoe de goedheiligman zelf eigenlijk al het kerstgeweld ervaart. Dat bleek een enorm frisse insteek voor een kerstreclame met een flinke dosis Bol.com humor.”

Cecile van den Heuvel, Brand Communicatie Manager bij Bol.com: "Als lokale retailer snappen wij als geen ander dat veel kerstfans met jonge kinderen pas aan de slag gaan met kerst zodra Sinterklaas het land uit is. Voor velen is 6 december dan ook hét startschot om uit te pakken met kerstdecoratie en de kerstboom. En dat is waar wij ze mee kunnen helpen."

Credits

Opdrachtgever: Bol.com | Cecile van den Heuvel, Niels Moes, Danielle Snoeij, Kevin Soeters en Sophia Kerkhof | Bureau: Dept | ACD: Rob Voortman | Creatie: Luuk van de Put, Jurre van de Ven, Chris Groelle, Tim Menko, Max Kurstjens, Maarten Smeele | Strategie: Dennis Hamakers | Account & Project management: Thomas van Slooten, Eveline de Groot, Shaline Klein, Robin Bau Santos | RTV Producer: Marcel Ossendrijver | Productiemaatschappij: HazazaH | Regisseur: Jeroen Mol | Sound: Amp.Amsterdam en Earforce | Edit: MRTN | Grading en online: De Grot | Mediabureaus: Dentsu Nederland en Mindshare België |  pr-bureau: Newslab |  Art Department kersthuis: Jelier & Schaaf

www.bol.com
www.deptagency.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.