Arbo Unie begint Lekker in je Vel-campagne

Arbo Unie lanceert de campagne Lekker in je Vel, om werkgevers te helpen inzicht te krijgen in het bevorderen van een gezonde leefstijl en het voorkomen van leefstijlziekten voor hun medewerkers. De campagne is ontwikkeld door het bureau Kamer met Uitzicht uit Amsterdam. De socialmediacampagne is door Belly&Brain uit Utrecht ontwikkeld.

Juist in tijden van vergrijzing, langer doorwerken en concurrentie op de is het van belang om ervoor te zorgen dat medewerkers lekker in hun vel zitten. Een gezonde en fitte werknemer die in zijn of haar kracht staat, is langer inzetbaar en presteert beter. Werkgevers zijn medeverantwoordelijk voor de fysieke en mentale gezondheid van hun medewerkers.

Giny Norder, bedrijfsarts en leefstijlexpert bij Arbo Unie: “Er ligt een actieve taak voor werkgevers om hun werknemers ondersteuning te bieden op het gebied van gezondheid, dit te monitoren en het gesprek hierover aan te gaan. Werknemers die lekker in hun vel zitten verzuimen minder.”

Arbo Unie moedigt werkgevers aan om medewerkers lichamelijk én mentaal in beweging te zetten. En is van mening dat werkgevers hun medewerkers meer ondersteuning kunnen bieden, zowel op werk- als op persoonlijk vlak. Giny Norder vervolgt: “Natuurlijk kunnen mensen heel veel zelf, maar af en toe hebben ze net dat duwtje in de rug nodig. Werkgevers kunnen hun medewerkers sneller en beter in hun kracht zetten door op tijd in te grijpen. Bied perspectief, plezier en sociale verbinding. Ga de strijd aan met stress. Koester talent. Prikkel de mentale veerkracht. Zorg voor de juiste energie die mensen in hun kracht zet.”

De Lekker in je Vel-campagne benadrukt de holistische aanpak van leefstijl en ondersteunt en adviseert werkgevers met praktische tips. De tips zijn gebaseerd op wetenschappelijke inzichten vanuit de academische werkplaatsen van Arbo Unie én op onderscheidende inzichten verkregen uit verschillende databronnen. Vaak zijn het eenvoudige tips die makkelijk in de dagelijkse praktijk in te passen zijn. Denk aan financieel advies bij zorgen over geld, tips voor meer beweging of een vast koffiemoment waar een luisterend oor wordt geboden.

www.arbounie.nl
www.kamermetuitzicht.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.