Alfred ontwikkelt campagne Venco Choco D’rop

Venco introduceert Choco D’rop: een verrassende combinatie van oer-Hollandse Venco drop met een dikke laag chocolade. Alfred International is verantwoordelijk voor de campagne.

Om de consument nieuwsgierig te maken naar de onbekende smaaksensatie, kiest Venco voor een grootschalige 360-graden-campagne. Een tv-commercial, digital out-of-home, online video, social media, megascreens, retailer magazines, influencer-samenwerkingen en ondersteuning op de winkelvloer vormen onderdeel van het uitgebreide support plan voor Venco Choco D’rop.

Evelien Magnin, marketingmanager Enjoyment bij Cloetta Holland: “De introductie van Choco D’rop geeft de relatief behoudende dropcategorie een flinke impuls én een gouden randje. Als marktleider binnen de dropmarkt vonden we het onze rol om te innoveren en onze heerlijk Hollandse drop naar de indulgence wereld van chocolade te brengen. Met de campagne willen we de consument enerzijds triggeren, en anderzijds meenemen in de uitleg wat het product precies is. De combinatie van drop en chocola, twee genietproducten, is verrassend lekker, en dat mag iedereen weten!”

Credits:

Klant: Cloetta Holland BV/Venco | Eindverantwoordelijke klant: Evelien Magnin, Maaike Maagdenberg | Bureau: Alfred International | Strategie: Paul van Kuilenburg | Account: Mark de Leeuw, Naomi Bogers | Creatie: Luuk van de Put, Jurre van de Ven | Agency Producer: Lieke Noordink | Productiemaatschappij: Freddy| Regisseur: Michiel ten Horn | Producer: Pum Buisman & Nienke van Voorst | D.O.P.: Joris Kerbosch | Art: Wilbert van Dorp | Editor: Pim van der Plas (MRTN) | Online: Ton Habraken | Grading: De Grot | Sounddesign: Michiel Mullink, Piet Jan de Bel | Animatie: The Ambassadors | Pr: HappyLife PR

www.venco.nl
www.alfred.nl
www.cloetta.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.