Media Futures Market van start als transparant inkoop- en verkoopplatform advertenties

Media Futures Market is gelanceerd als volledig transparant inkoop- en verkoopplatform van media. Het doel van het platform is om vertrouwen, gemak en efficiëntie in het media-ecosysteem te brengen door adverteerders en on- en offline media-exploitanten direct met elkaar te laten handelen, zonder de tussenkomst van intermediairs.

De bètaversie van het Media Futures Market-platform is getest door zeven media-exploitanten, waaronder New Skool Media, Ocean Outdoor en Sports Exposure en een twintigtal adverteerders. Inmiddels hebben meerdere media-exploitanten en adverteerders zich op de wachtlijst voor een account laten zetten. Naar verwachting zal het Media Futures Market-platform medio september 2021 officieel live gaan.

Bekende namen uit de mediawereld zien het platform als oplossing voor de vraag naar transparantie bij de in- en verkoop van media. De technologie maakt het mogelijk dat adverteerders vanuit één platform hun doelgroep bereiken met het inkopen van advertentieruimte bij aangesloten media-exploitanten. Onder anderen Tim Geenen en Marco Aarnink zijn na de eerste investeringsronde aandeelhouder geworden en enkele namen uit de Raad van Advies zijn: Marc Duijndam, Patrick Alders, Klaartje Kuypers, Ana Henriques en Remco Bos. Het platform is door Stijn Gimbrère en Jaap van Strien opgericht.

Stijn Gimbrère: "Investeren in media op een transparante manier past bij 2021. Adverteerders willen terecht weten of ze niet te veel betalen voor hun mediacampagnes en hebben behoefte aan volledige controle over hun on- en offline mediaresultaten. Iets wat op dit moment door de vele schakels in het media-ecosysteem onmogelijk is. Ons doel is om het vertrouwen in dat systeem terug te brengen door adverteerders en media-exploitanten samen te brengen op een platform zonder intermediairs. Dit maakt voor adverteerders het inkoopproces makkelijker, transparanter en efficiënter. Tegelijkertijd verlagen we voor media-exploitanten de overhead, vergroten we de vindbaarheid van hun advertentieproducten en zorgt het platform voor hogere opbrengsten."

www.mediafuturesmarket.com

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.