[Screenforce] Marketer’s Toolkit over marketing in 2020

Voor de negende keer brengt WARC de Marketer’s Toolkit uit. Het instituut voor marketing intelligence zet op een rijtje welke factoren het marketingbeleid van 2020 bepalen.

Dit jaar ligt de focus op de vijf gebieden die verantwoordelijk zijn voor de belangrijkste ‘drivers’ van marketing: samenleving, technologie, economie, industrie en overheidsbeleid. In het rapport staan de belangrijkste conclusies per gebied aangevuld met case studies, commentaar door experts en een beschrijving van de belangrijkste valkuilen per onderwerp.

Conclusies die in het rapport worden besproken zijn onder meer:

  • Brand purpose is zich aan het ontwikkelen tot Brand activisme.
  • Voice is, ondanks de hype, geen aandachtspunt voor velen.
  • Merken zijn op zoek naar een betere balans tussen branding en activatie als gevolg van een eerder focus op activatie (short-termism).
  • Customer experience blijft het modewoord en de prioriteit qua aandacht en budgetten.
  • Dataprivacy biedt merken en media de mogelijkheid om zich te profileren op ‘privacy first’.

 

Meer hierover staat op de site van Screenforce. Via WARC is het hele rapport te downloaden.

www.warc.com
www.screenforce.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



 

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.