Renoon lanceert duurzaam online modeplatform via app en website

Renoon heeft een modeplatform gelanceerd via een website en app waarop klanten winkelen op basis van persoonlijke stijl en waarden. De kern van het platform is duurzaamheid en mode. Door het aanbod van verschillende merken samen te brengen op één plek kunnen gebruikers duurzame collecties vinden van hun favoriete merken, maar ook minder bekende labels ontdekken die produceren volgens hun persoonlijke waarden.
 
Renoon biedt meer dan 1 miljoen producten van ruim 200 partnermerken op haar platform aan. Merken als Stella McCartney, Vestiaire Collective en Luisaviaroma Sustainable maken deel uit van het Renoon-aanbod. De site en app combineren ook tweedehands items. Renoon biedt ook de mogelijkheid tot huur en verhuur van kleding. 

Het door vrouwen geleide Renoon-team heeft gepatenteerde technologieën ontwikkeld voor de automatische verwerking van duurzaamheidskenmerken en -certificaten van kleding. Dit geldt zowel voor de kledingmerken in het algemeen als voor hun afzonderlijke producten. Zo kunnen klanten een bewuste keuze maken op het gebied van milieubescherming, diervriendelijkheid en arbeidsomstandigheden in de mode-industrie.

Klanten kunnen via een inschrijving gebruik maken van Renoon waarna ze op basis van hun gegevens geleidelijk via een wachtlijst worden toegelaten tot de community. Het platform wil de toegang in fases laten verlopen om gebruikersvriendelijkheid te waarborgen.

Renoon is opgericht in februari 2020 en ging van start met een pilot. Het bedrijf heeft als missie om de overgang naar een duurzamere mode-industrie te versnellen. Renoon wordt gesteund door mensen uit de top van de mode- en tech-industrie, zoals de ex-CIO van Gucci, de CFO van Moleskin, de ex-MD van Spotify, de voormalig CTO van Yoox Net a Porter Group en de internationale eco-hub C.L.A.S.S. Ook werd het bedrijf vorig jaar geselecteerd door Prada als een van de 10 meest veelbelovende tech-start-ups in het Fashion-Tech Startup Bootcamp-programma in Milaan.
 
Iris Skami, oprichter en CEO van Renoon: “De mode-industrie is een van de meest vervuilende industrieën ter wereld en er is een groeiend verlangen onder mensen om bewuste keuzes te maken. Duurzaamheid is echter een complex onderwerp met veel nuances. We we willen allemaal op verschillende manieren bijdragen. Met Renoon brengen we vraag en aanbod samen op één plek. De wereld veranderen als individu is moeilijk, maar met de juiste tools en technologie kan het een stuk makkelijker worden. We snappen als geen ander dat stijl belangrijk is en we willen het plezier van mode terugbrengen zonder het schuldgevoel.”

www.renoon.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.