[Onderzoek] Jellow: groeiende vraag naar gespecialiseerde freelancers

De vraag naar gespecialiseerde freelancers is enorm groeiende. Dit concludeert Jellow op basis van een onderzoek bij haar 42.000 ingeschreven freelancers. Dit komt doordat bedrijven nu vaker projectmatig werken en hiervoor een freelancer inhuren.

Het aantal freelance opdrachten binnen web- en app-development steeg met 106 procent. De vraag naar online specialisme steeg met 373 procent ten opzichte van voor de corona-uitbraak.  

Lars Evers, CEO Jellow Nederland: “Dit is erg positief natuurlijk, in vergelijking met de eerdere berichten waaruit bleek dat het aantal freelance opdrachten erg gedaald zijn. Binnen Jellow is de vraag naar specialisten in web- en app-development over het algemeen populair. Maar juist in deze tijd merken we vooral de vraag naar online specialismen ook stijgt, zoals SEA-, SEO-, Facebook-, en content marketeer is groot. Waar we bij Jellow met name trots op zijn is dat de meeste freelancers in deze schaarse vakgebieden in onze netwerk zitten.”

Tijdens de start van de corona-uitbraak sneden bedrijven als eerst in freelance contracten en werden deze taken zo goed als het kon verdeeld onder vaste medewerkers. De flexibele werkvorm werkte op dat moment voor veel freelancers tegen en zij zagen hun inkomsten dalen. Maar nu nog geen jaar later blijken de rollen omgedraaid te zijn en is er juist meer dan ooit vraag naar freelance specialisten.

www.jellow.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.