NMO benoemt Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius in directie

Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius gaan het Nationaal Media Onderzoek (NMO) naar een volgende fase brengen en een organisatie vormgeven die past bij de langetermijnambities.

Ton Schoonderbeek brengt meer dan 35 jaar ervaring in nationale en internationale reclame en media mee. Hij was meest recent actief als Global Chief People Officer bij mediabureau Mindshare en als Chairman Mindshare Nederland. Hij maakte ook deel uit van het GroupM Global People Team. Als bestuurslid is Ton actief betrokken geweest bij VEA, MWG, SUMMO, SIRE en sinds april dit jaar bij de Reclame Code Commissie.

Geen brug te ver

Ton Schoonderbeek: “Ik kan me de eerste gesprekken over wat nu het Nationaal Media Onderzoek is nog goed herinneren; iets wat toen een brug te ver leek. Het was nog nergens ter wereld gelukt. Kortom, een stoere en indrukwekkende ambitie waar nu daadwerkelijk sinds de lancering van het concept in 2021 aan wordt gewerkt en waar de eerste successen nu zichtbaar worden. Het voelt als een privilege om samen met Patricia en alle teams en stakeholders, NMO naar een volgende fase te brengen en om daadwerkelijk commercieel inzetbaar te maken voor de gehele industrie; van content creators tot media investment teams en van planners tot marketeers."

Uit de startblokken

Patricia Sonius komt van Ster waar zij meer dan vier jaar Research & Development Manager was. Daarvoor werkte zij jarenlang voor nationale en internationale klanten bij het snelgroeiende InSites Consulting. Sinds 2019 was zij bestuurslid van Audify en het Nationaal Luister Onderzoek.

Patricia Sonius: "Het Nationaal Media Onderzoek staat in de startblokken en iets wat onmogelijk leek wordt nu werkelijkheid: het grootste, meest innovatieve onderzoek dat continu het mediagedrag van de Nederlandse bevolking in kaart brengt. Als onderzoeker in hart en nieren voel ik mij vereerd om samen met Ton verder te bouwen aan wat de JIC’s en VINEX zijn gestart. We gaan bedrijven echt in staat te stellen om campagnes en content optimaal en impactvol te plannen door tijdig inzicht te geven in het volledige crossmediale mediagebruik van de Nederlander."

www.nationaalmediaonderzoek.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.