NIVEA lanceert #ShareTheCare

NIVEA heeft een wereldwijde campagne gelanceerd onder de naam #ShareTheCare, waarmee ze mensen oproept zowel kleine als grote gebaren te delen met #ShareTheCare.

Op deze manier wil het merk laten zien dat in deze bijzondere periode elk gebaar ertoe doet, groot én klein. Ook liet Beiersdorf Nederland - moederbedrijf van NIVEA - weten dat ze drie verschillende lokale organisaties heeft geselecteerd om directe financiële steun te geven. Deze steun is onderdeel van het internationale donatieprogramma van 50 miljoen euro om kwetsbare groepen in de samenleving te helpen in de strijd tegen het coronavirus.

Ook doneert Beiersdorf Nederland in totaal 45.000 aan drie lokale organisaties (15.000 euro per organisatie): Het Rode Kruis, Het Ouderenfonds en Het Leger des Heils. Dit is onderdeel van een internationaal donatieprogramma.

  • Het Rode Kruis: de donatie wordt onder andere ingezet voor ondersteuning aan GGD’s en ziekenhuizen, de Rode Kruis Hulplijn en de centrale inzameling van beschermingsmiddelen en medische hulpmiddelen. Naast de producten die Beiersdorf Nederland reeds heeft gedoneerd aan het Rode Kruis, wordt een extra donatie gedaan van ruim 100.000 blikken NIVEA crème in de komende weken. Dit maakt deel uit van de 5 miljoen NIVEA huidverzorgingsproducten die vanuit Beiersdorf Global beschikbaar zijn gesteld voor medisch personeel over de hele wereld.
  • Het Ouderenfonds: zij zetten zich in om eenzaamheid te bestrijden en te voorkomen en om de kwetsbaarheid van ouderen te verminderen. De donatie gebruiken ze voor de drie coronaprojecten: Schrijfmaatje, leren videobellen & whatsappen en Zilverenlijn, waar ouderen hun hart kunnen luchten over de coronacrisis.
  • Het Leger des Heils: mensen worden opgeroepen zoveel mogelijk thuis te blijven, wat onmogelijk is voor daklozen. Een van de doelen van het Leger des Heils is om voor deze mensen te zorgen. Daarbij worden er in de toekomst meer daklozen verwacht waardoor de vraag naar financiering voor huisvesting stijgt. Beiersdorf wil het Leger des Heils middels de donatie ondersteunen.

www.beiersdorf.nl
www.nivea.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.