NEEW wint The Pitch van DPG Media

Tijdens de derde editie van The Pitch van DPG Media in het Stedelijk Museum is Neew met Entree Concertgebouw tot winnaar uitgeroepen. The Pitch is een samenwerking tussen ADCN en DPG Media waarbij de creatieve wereld uitgedaagd wordt een gouden concept te pitchen en kans te maken om deze campagne werkelijkheid te laten worden.

The Pitch wordt voor derde keer georganiseerd. Eerdere winnaars waren Beter Horen in samenwerking met MullenLowe Alfred en Beerwulf in samenwerking met MediaReverse. De winnende concepten hebben gemeen dat er een vernieuwend mechanisme in het concept zit. Beter Horen ging over jongeren en gehoorschade en Beerwulf ging over de competitie wie de beste bierbrouwer van Nederland was. Door het winnen van de hoofdprijs, zijn beide winnende campagnes ook uitgerold en met impact geland bij de doelgroep.

Saskia Caelen, directeur van MediaLab: "Dit jaar zijn er veel originele en uiteenlopende cases ingezonden, met een grote diversiteit in gebruik van onze media. We zagen veel creativiteit en innovatieve ideeën voor inzet in zowel print als in combinatie met digitale media en/of radio. Wij hebben de concepten beoordeeld op de originaliteit, de kwaliteit en relevantie van het creatieve idee, het potentieel van de impact en de mediastrategie van de case. Een aantal partijen heeft van de tussentijdse feedbackronde gebruikgemaakt. Zij konden hun idee toetsen aan de jury en de experts van MediaLab. Je zag dat de concepten daardoor nog nét een stukje scherper werden. Het was een lastige keuze, maar Neew met Entree Concertgebouw is de terechte winnaar omdat zij in hun concept de sterke koppeling hebben gemaakt met de media en merken van het DPG Media."

Jascha Hoogendijk, oprichter van Neew: "Wat ik het allerleukste vind aan onze winst, is dat we een organisatie die niet gewend is aan een enorm mediabudget nu méér kunnen geven dan ze ooit hadden kunnen dromen. Wij hebben zo’n mooi doel voor ogen, namelijk jongeren laten zien en ervaren hoe gaaf klassieke muziek is. We hebben nu de kans om aan een heel groot publiek te later ervaren wat klassieke muziek met je kan doen, de media van DPG Media is daar het juiste platform voor in al zijn diversiteit aan mediatypes en publiek."

www.dpgmedia.nl
www.neew.amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door:

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.