Max Verstappen en Viaplay bundelen krachten

Streamingdienst Viaplay en Formule 1-wereldkampioen Max Verstappen bundelen hun krachten. De Nederlandse superster wordt zowel binnen de Nederlandse landsgrenzen als in alle andere markten waar Viaplay de exclusieve Formule 1-rechten bezit, Viaplay-ambassadeur. Er is een meerjarige overeenkomst afgesloten, met als speerpunt het creëren van exclusieve content voor Viaplay-abonnees.

De samenwerking tussen Viaplay en de wereldkampioen geeft de kijker de komende jaren een kijkje in het leven van Verstappen. De fans kunnen genieten van de strijd op de Formule 1-circuits en zien hoe de Nederlander omgaat met de druk in en buiten de paddock.

Met de steun van de alsmaar groeiende Orange Army begint Max Verstappen in maart 2022 aan de verdediging van zijn titel. Elke kilometer van het Formule 1-seizoen 2022, inclusief de Dutch Grand Prix op Zandvoort, is live te zien bij Viaplay. Naast de eerder bekendgemaakte internationale experts David Coulthard, Mika Hakkinen en Tom Kristensen zal ook Jos Verstappen regelmatig toetreden tot het Viaplay-team in de paddock. Met 106 Grand Prix starts achter zijn naam en als vertrouwenspersoon van zoon Max, zal Verstappen senior de Formule 1-liefhebber extra inzichten geven gedurende het seizoen.

Max Verstappen: “Ik kijk echt uit naar deze samenwerking met Viaplay, zeker omdat onze ambities om de beste in ons vak te zijn overeenkomen. Het zal geweldig zijn om samen te werken met Viaplay’s professionele team in de paddock, waaronder David Coulthard, Mika Hakkinen en Tom Kristensen. Ik ben er van overtuigd dat hun ervaring als voormalige topcoureurs van grote toegevoegde waarde zal zijn. Viaplay is misschien nieuw voor de Nederlandse kijkers, maar de streamingsdienst heeft in het buitenland zijn sporen inmiddels verdiend. Het is fantastisch dat we een grote groep fans kunnen trakteren op unieke content die we samen gaan maken.”
 
Anders Jensen, NENT Group President en CEO is enthousiast: ”Max Verstappen en Viaplay zijn dé perfecte match. Met meer dan 50.000 livestream-uren per jaar en een ongeëvenaard rechtenportfolio zijn wij wereldleider in het streamen van sport. Ook Max heeft een dominante plek weten te veroveren en is niet voor niets met trots de 34ste wereldkampioen Formule 1. We zijn klaar om de sport naar een nog hoger niveau te brengen. We kijken uit naar de intensieve samenwerking met de talentvolle en uiterst charismatische superster.”
 
Peter Nørrelund, Chief Sports Officer van de NENT Group: “De Formule 1 is een belangrijk speerpunt voor Viaplay en de samenwerking met Max Verstappen is hier het bewijs van. Viaplay brengt deze fantastische sport op een manier die nog niet eerder is vertoond. Vanuit de mooiste studio’s en live vanaf de paddock verslaan we de sport met unieke toegang tot rijders en analyses van grote sterren als Jos Verstappen, Mika Hakkinen en David Coulthard. De toevoeging van exclusieve content van Max neemt kijkers als nooit tevoren mee in de snelste show op aarde”.

www.nentgroup.com
www.viaplay.com
www.verstappen.com



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.