[Marketing Report Radio] René Zeedijk over onderzoeken: Digital Ad Spend, online audiomarkt en bereikscijfers

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 20 april vertelt hij over onder meer het Digital Ad Spend-onderzoek.

René Zeedijk: “Twee keer per jaar wordt de Digital Ad Spend bekendgemaakt. Digital is het enige mediumtype dat het afgelopen jaar is gestegen, 6 procent om precies te zijn. Vorig jaar was de vraag of digital zou gaan plussen, en dat is dus gebeurd. Digital outdoor is het enige onderdeel dat niet is gestegen, dat heeft veel last gehad van het feit dat we allemaal binnenzitten. Met name performance campagnes waren er veel afgelopen jaar, maar ook e-commerce. Search is weer een enorme stijger geweest, bij Google. Er ging 2,34 miljard euro naar digital, waarvan bijne de helft Search en dat is alleen nog maar Nederland. Daar verandert ook niet veel in, iets als Bing heeft maar 8 procent van de markt.”

René duikt verder in de stijgende uitgaven en mogelijkheden van digitale audio en het bereiksonderzoek voor de media dat in de steigers staat. 

Luister het volledige radio-optreden van René hier:

www.zigt.nl

Luister hier de volledige radio-uitzending van 20 april 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business en Clarity.


www.logitech.com
www.clarity.pr  

   

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.