KesselsKramer positioneert ONVZ in merkcampagne als De Vrije Zorgverzekeraar

KesselsKramer ontwikkelde een merkcampagne voor ONVZ waarin deze voortaan als De Vrije Zorgverzekeraar wordt gepositioneerd. Daarbij benadrukt ONVZ het belang dat je je ook in de zorg vrij kan voelen. De vrijheid om zelf je zorg te kunnen kiezen heeft ook een emotionele waarde.

Tijn Elferink
, Hoofd Communicatie bij ONVZ: "De vrijheid om zelf je dokter en ziekenhuis te kiezen staat bij ONVZ hoog in het vaandel. Vrijheid is meer dan dat. Bijvoorbeeld de vrijheid om te kiezen voor een van de meest uitgebreide dekkingen van Nederland. Maar ook de vrijheid om advies te vragen van onze ZorgConsulenten. Die vrijheid is veel waard.”
 
Rens de Jonge, Creative Director van KesselsKramer: "De hele campagne laat op elke niveau zien dat de nieuwe positionering De Vrije Zorgverzekeraar naast een commerciële, ook een emotionele waarde heeft. Die kwaliteit verwacht je ook van een zorgverzekeraar als ONVZ."

Voor de campagne werkte KesselsKramer samen met fotograaf Lotte van Raalte, die naast fotografie ook de regie van de tv-commercials en online video’s op zich heeft genomen. Op beelden die op alle mogelijke manieren vrijheid uitstralen, legt de campagne met het motto Wees vrij via verschillende radio en tv-commercials, dagbladadvertenties, een zichtbare OOH-campagne en een uitgebreide online sales-campagne uit dat je bij ONVZ vrij bent. Om te zijn wie je bent, om de zorg te kiezen die bij je past, maar ook om gewoon te allen tijde een second opinion aan te vragen.

Lotte van Raalte, Fotograaf en regisseur: "Het was een waar genoegen dat ik mijn onderzoek naar het lichaam in fotografie in deze campagne ook in film heb kunnen uiten. Het project was net zo divers in zijn uitvoering als het resultaat in de film, dat voelde bijzonder en dat zie je volgens mij ook terug in het eindresultaat.”



Credits: klant: ONVZ | Bureau: KesselsKramer | Productie: HALAL | Fotografie en regie: Lotte van Raalte | DoP: Daan Bukman | Montage: Amber Hooijmans | Geluid: Shakee @ HaaiFaai Deluxe | Grading: Erik @ De Grot | Muziek: Super Awesome Studios

www.onvz.nl
www.kesselskramer.com

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.