Jelle Kolleman weg bij Mediamonks Films & Content

Jelle Kolleman is per 1 juni vertrokken bij MediaMonks. Hij heeft samen met MediaMonks de labels Made for Digital en later, samen met Jacques Vereecken, The Boardroom opgezet, waar film- en videocontent voor de digitale wereld wordt geproduceerd. In 2019 werden deze labels ondergebracht bij MediaMonks Films & Content waar Kolleman de leiding van kreeg. In het najaar van 2019 werd S4Capital dankzij een fusie eigenaar van Mediamonks. Mediamonks Films & Content maakt onderdeel uit van MediaMonks Amsterdam, dat in de Amsterdamse Houthavens is gevestigd.

Jelle Kolleman: "Ik heb vier keer een bedrijf gestart, met wisselend succes. 25 jaar ben ik non-stop met ondernemen bezig geweest in de digitale reclamewereld. Mijn laatste klus binnen MediaMonks was het indelen en inrichten van de Mediamonks Amsterdam-vestiging, waar ook twee volledig ingerichte filmstudio’s zijn gebouwd, daar heb ik veel plezier aan beleefd. En toen dacht ik: wat kan ik nu gaan doen? Terug de business in? Maar nee, het is goed zo, ik heb een club opgezet en Vivian Opsteegh heeft daar nu de leiding over. In 2012 heb ik mezelf al een keer eerder ontslagen, bij Red Urban dat 5 jaar eerder aan DDB/Etcetera was verkocht. Toen was ik 10 jaar aan dat bedrijf verbonden en wilde ik andere dingen gaan doen. Daarna ben ik te snel verliefd geworden op het idee van iemand anders. Nu wil ik echt de tijd nemen voor mezelf. Als ondernemer kun je toch alleen echt ontspannen als je alle touwtjes hebt doorgeknipt, het laat je nooit los. Mijn vrouw, Marieke Kolleman, is mede-eigenaar van het te lanceren kinderbrillenmerk Junior & Junior. Die kan ik ondersteunen nu ik het een tijdje rustiger aan ga doen."

www.mediamonks.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.