[Interview] Marcel Vogels (Memo²): De meerwaarde van crossmedia moet je geïntegreerd meten

Memo² is een bureau dat voor klanten inzichtelijk maakt hoe effectief hun grote crossmediale campagnes zijn geweest. Marcel Vogels, oprichter van het bedrijf, vertelt over het koppelen van informatie en het gebruiken van de app THX om te zien welke media iemand tot zich neemt: “Het effect van crossmedia is niet gemakkelijk te meten. Vroeger ging dat met allerlei research en vragenlijsten, nu is dat veel meer passieve registratie, analytics en data science. Om een goed beeld te krijgen van de meerwaarde van crossmedia moet je geïntegreerd meten. We willen eigen alles tegelijkertijd meten van individuen. Pas als je dat goed kunt registeren en kun je overlap in media zien en kijken welk effect dat sorteert.”

Marcel Vogels vertelt onder meer over het verschuiven van de focus van campagnes naar wat er gebeurt op de winkelvloer en de inzet van de innovatieve app THX, waarbij mensen data delen over hun locatie en mediagebruik.

Kijk dit interview hier:

  

www.memo2.nl
www.zigt.nl
www.quadia.com

Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV

www.nederlandsmedianetwerk.tv

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.