HERC bedenkt campagne voor YoungCapital

HERC the agency heeft de campagne voor YoungCapital van A tot Z met jonge makers gecreëerd. HERC brengt daarmee de pay-off, die het voor recruitmentbureau YoungCapital heeft bedacht, in de praktijk: We Give Work.

De campagne is gemaakt voor en door de Insta-jongere van nu en communiceert dat YoungCapital hem/haar werk biedt bij populaire, tot de verbeelding sprekende internationale merken, waarmee ze hun eerste stappen kunnen zetten op de arbeidsmarkt.

Niels Heimens, medeoprichter en Account Director HERC: “De campagne voor online, digital OOH, outdoor, radio en TV is herkenbaar, maar vooral weer impactvol. We Give Work van YoungCapital is gericht op de jeugdcultuur, om maximaal op te vallen onder de doelgroep, én gemaakt met jongeren die vooroplopen en die cultuur ook zelf creëren.”

 

Emilio de Haan, medeoprichter en Creative Director HERC: “We werken al een paar jaar met YoungCapital samen en met de campagnes weten wij het lifestyle merk zo te positioneren dat het aanschurkt tegen de populaire cultuur. Dat hebben we nu weer gedaan. En we zijn daarbij zelfs een stap verder gegaan. Door een complete in-house productie te doen met de makers van die populaire cultuur.”

Emilio de Haan: “Dus zijn we aan de slag gegaan met jongeren die ook werken voor modelabels en culturele/creatieve platforms als SMIB, The New Originals, Obey en Appelsap. Hun collage-achtige werk en manier van kijken vormden het uitgangspunt voor de campagne. We hebben ze allemaal – Camille Boumans, Kirwin Lonwijk, Gyatso Davids, Safi Graauw, Joëlle Strijk en Estelle das Dores – op Instagram gevonden. Het toeval was dat drie van hen, Camille, Kirwin en Gyatso, bij elkaar in het eerste jaar van de Willem de Kooning Academie in Rotterdam zaten. En de jongste van het stel, Estelle, zit zelfs nog op een mbo.”

Margriet de Kroon, Marketing Director van YoungCapital: "De eerste twee campagnes – Work en Make Money. Work – hebben beide enorm bijgedragen aan onze naamsbekendheid en merkimago. Nu is het tijd om verdieping aan te brengen in ons merk, door uit te leggen wat wij daadwerkelijk doen: wij laten jongeren zien welke banen er zijn en bieden werk dat bij ze past. Of dat nu een startersbaan is of bijbaan voor naast een studie. En hoewel we het krachtige Work hebben gehandhaafd als rode draad, als eerste associatie met ons merk, mocht de toon, de sfeer wat aansprekender, vrouwelijker voor onze brede doelgroep. Dat hebben we met deze campagne hopelijk weten te verwezenlijken. Met We Give Work vertellen we en laten we letterlijk zien wat we doen. Het feit dat de complete campagne samen met een groep getalenteerde jongeren is gemaakt, past naadloos bij onze visie: geef jonge mensen kansen. YoungCapital gelooft in hun kracht. Opgegroeid in de digitale wereld hebben jonge mensen nieuwe ideeën over werken. Ze zijn ambitieus, creatief, flexibel en connected. Ze jagen vernieuwing aan bij organisaties en helpen zo om taboes te doorbreken die in de weg zitten van verandering en groei."

www.herc.agency
www.youngcapital.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.