Erik van Engelen benoemd tot voorzitter bvA

Erik van Engelen, algemeen directeur ad interim van Wildlands Adventure Zoo is benoemd tot voorzitter van de bvA, de bond van adverteerders. Hij zal naar verwachting op 13 september de voorzittershamer overnemen van Frenkel Denie, die sinds 2013 voorzitter van bvA is.

Erik van Engelen
: “BvA heeft zich het afgelopen jaar gemanifesteerd als netwerk van merkleiders en heeft in bijvoorbeeld de discussie over de NPO aangetoond dat het belangrijk is om je als adverteerders te verenigen. In de complexe omgeving waarin wij werken moeten we de nuchterheid terugbrengen en op basis van het delen van ervaringen en kennis ons werk nog effectiever maken. Juist nu met grote vraagstukken over digitale transformatie en in de covid-19-crisis is het bvA netwerk relevanter dan ooit. Ik verheug me erop hiermee aan de slag te gaan.”

Frenkel Denie: "Ik ben blij dat we in dit historische bvA-jaar een enorme bestuursversterking kunnen aankondigen: in Erik van Engelen hebben we een uitstekende kandidaat-opvolger gevonden met een prachtige staat van dienst in sales en marketing. Hij weet wat de grote vraagstukken zijn bij adverteerders en hoe bvA daar als collectief op kan inspelen. Daarnaast kondigen we de komst aan van vier ervaren en (inter-)nationale top-marketeers in het bestuur. Deze versterking uit alle geledingen van onze achterban laat zien hoe relevant de vernieuwingen zijn die we hebben doorgevoerd.”

Daarnaast zijn Nicole Freid, directeur marketing & innovatie bij HAK, Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij,  Aart Jan van Triest, CEO Fitchannel.com en Theo van Uffelen, interim commercial directeur benoemd in het bvA-bestuur.

Het bestuur bestaat verder uit Frenkel Denie (voorzitter), Heleen Crielaard (penningmeester), Valerie van Schaick (Nestlé), Brenda Smith (AS Watson), Machiel Bolhuis (Eneco) en Louise Meijer (VodafoneZiggo).

Tijdens de Algemene bvA-Ledenvergadering van 13 mei 2020 die vanwege de coronacrisis digitaal gehouden is, is ingestemd door de bvA-leden met deze benoemingen.

www.bva.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.