DentsuACHTUNG ontwikkelt Volkswagen ID.3 campagne voor PON

DentsuACHTUNG heeft een campagne ontwikkeld voor PON rondom de eerste ID-modellen van Volkswagen. Met de komst van deze reeks Volkswagen-auto’s wil importeur PON elektrisch rijden voor iedereen toegankelijk maken.

De ID.3 is in Nederland vanaf een slordige 38.000 euro te koop. In de campagne speelt Volkswagen met het spanningsveld dat je een elektrische auto niet alleen voor de toekomst van je kinderen en kleinkinderen rijdt, maar stiekem ook voor jezelf.

De Volkswagen-groep zet in op elektrisch rijden met hun nieuwe internationale way to zero strategie. De missie van de Duitse autofabrikant is om voor 2050 een volledig CO2-neutraal bedrijf te zijn.  Voor kinderen én hun ouders, heeft Volkswagen een speelgoed versie ontwikkeld van de ID.3, het ID.3tje. Deze zelfgemaakte ID.3 heeft de hoofdrol in de gehele campagne.

Op televisie is te zien dat deze auto gelijk zorgt voor wat meer rust in huis, Vroem Vroem schreeuwende kinderen zijn verleden tijd als we jong en oud Nederland laten kennismaken met deze nieuwe ID3.

Berno SchokkerHead of Marketing Communication voor Volkswagen bij PON: “In de afgelopen jaren hebben we bij Volkswagen altijd een manier gezocht om het vaak technische auto verhaal op een menselijke manier te vertellen. Met deze campagne claimen we elektrisch rijden op een onderscheidende en menselijke manier.”

Op televisie en via alle social media kanalen roept Volkswagen liefhebbers op om een exemplaar op te halen bij de dealer. Kinderen kunnen het bouwpakket samen met hun ouders omtoveren tot stille speelgoed auto en natuurlijk een kijkje nemen in de showroom.

Boris Nihom, Managing Director Strategy denstuACHTUNG!: “We werken al 15 jaar met veel trots voor Volkswagen. In onze samenwerking zoeken we altijd manieren om de boodschap niet eenzijdig te vertellen maar mensen ook de boodschap zelf te laten ervaren. Dit jaar doen we dat met het stille ID.3tje.”

De campagne bestaat uit een televisiecommercial, online video’s, social media-content, samenwerking met influencers en een dealeractivatie. De televisiecommercial is op dinsdag 10 november 2020 gestart en loopt tot en met week 52. De ID.3tjes kan men ophalen en/of bestellen vanaf maandag 23 november en loopt zolang de voorraad strekt.



Credits:

Opdrachtgever: Pon's Automobielhandel B.V. | credits televisiecommercial: Concept: dentsuACHTUNG! |Productie: Lief|Sound: Antfood |Credits Social |Concept en productie: dentsuACHTUNG! |Credits Speelgoed Auto: ID.3tje | Concept & Design: dentsuACHTUNG! |Productie: Moonfox

www.volkswagenag.com
www.pon.com
www.volkswagen.nl

www.dentsuachtung.com

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.