[DPG Grow] Full-funnel aanpak voor Aziatische supermarktketen Amazing Oriental

Amazing Oriental, de grootste Aziatische supermarktketen van Nederland, heeft de wens om meer naamsbekendheid te genereren, top-of-mind te zijn bij potentiële klanten en traffic naar de winkels én webshop te verhogen.

Wil je nog meer kennis opdoen over digitale media en marketing? Kijk dan op dpggrow.nl.

Touch-fase: de eerste kennismaking met het merk

In de touch-fase staat de eerste kennismaking van de doelgroep met het merk centraal. Hierbij is gekozen voor de inzet van printadvertenties op een prominente plek van het Algemeen Dagblad, namelijk: de voorpagina.

Daarnaast zijn er op verschillende momenten door het jaar heen, impactvolle online skin + billboards ingezet op relevante pagina’s van AD.nl en NU.nl die duidelijk de aandacht trekken van de bezoeker.

Verder is er in deze fase gebruikt gemaakt van de Indebuurt-nieuwsbrief. Indebuurt is het nummer 1 lokale nieuwsplatform voor iedereen die op de hoogte wil blijven van de leuke dingen die in zijn of haar stad spelen. De content is hierbij uiteraard afgestemd per locatie en nieuwsbrief.

Tell-fase

Nu de doelgroep in deze touch-fase kennis heeft kunnen maken met het merk, kunnen we verdieping aanbrengen in de tell-fase. Hiervoor zijn verschillende branded content artikelen ingezet via AD.nl waarbij er middels recepten meer wordt uitgelegd over de Aziatische keuken met een subtiele verwijzing naar Amazing Oriental. De recepten zijn vervolgens doorgeplaatst in de dagbladen van ADR-nieuwsmedia. Richting de feestdagen werd het digitale feestmagazine ingezet om het speciale kerstdiner; de Hot Pot uit te lichten.

Middels gelokaliseerde artikelen op Indebuurt, konden we ook op plaatselijk niveau de doelgroep bereiken en in contact brengen met een van de Amazing Oriental vestigingen bij hen in buurt.

Sell-fase

In de, always on, sell-fase richten we ons op de conversie richting de winkels en webshop. Dat gebeurden via het platform Reclamefolder.nl. Reclamefolder.nl is het grootste online voordeelplatform, waar alle reclamefolders van Nederland op terug te vinden zijn.

In de folders van Amazing Oriental is een directe mogelijkheid om naar de webshop door te klikken. Perfect om in te zetten in deze sell-fase en is zowel voor de latente áls kopende doelgroep interessant.

Resultaten

De aansprekende, relevante content, leidde tot mooie resultaten:

  • Touch: De verschillende skin + billboards hebben ruim 2,6 miljoen impressies gerealiseerd. Via de twee printuitingen op de voorpagina’s van het Algemeen Dagblad zijn nog eens meer dan een miljoen consumenten bereikt.
  • Tell: De digitale branded content artikelen hebben allen ruimschoots de vooraf gestelde KPI behaald. De lange leestijd van de artikelen laat zien dat de content als aansprekend en inspirerend wordt ervaren. Ook de lokale aanpak via indebuurt.nl werpt zijn vruchten af: het aantal artikel landingen is ruim 1,9 keer hoger dan verwacht.
  • Sell: Via de inzet van Reclamefolder.nl zijn de digitale folders van Amazing Oriental circa 100.000 keer per maand gelezen. 

In totaal zijn via de printinzet ruim 4 miljoen mensen bereikt en via de uitgebreide digitale inzet nog eens 3 miljoen.

Een tevreden klant

Liza Poon, Marketing Director Amazing Oriental: "Onze doelstelling om de Aziatische keuken in elk Nederlands huishouden te introduceren is ruimschoots behaald. Met DPG Media bereiken we dagelijks miljoenen huishoudens in Nederland. Het is daarmee dè kracht achter onze naamsbekendheid."

Benieuwd naar de case video? Kijk mee op dpggrow.nl hoe wij middels een full-funnel strategie (Touch, Tell, Sell) op een succesvolle manier aan de merkpositie van Amazing Oriental bouwen.

Verantwoordelijken DPG Media:

Nationaal Accountmanager: Jens IJdema | Projectmanager: Anette Molenaar | AD & NU.nl Specialist: Kawing Tang | Digitaal specialist: Laura Nieuwenhuizen | Indebuurt specialist: Sanne Fornell | Account Consultant: Barbara Somers

www.dpggrow.nl

www.amazingoriental.com

Lees ook:

[DPG Grow] Branded content inzet ReumaNederland met full-funnel effect

[DPG Grow] Goede resultaten voor Hubo met print en (digitale) folder

[DPG Grow] 7 stappen om direct je conversie te verhogen

[DPG Grow] Zo overtuig je klanten in de overwegingsfase

[DPG Grow] 7 touchpoints om je naamsbekendheid te verhogen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Eye Wish zet vakmanschap centraal in merkcampagne

08-09-2025 | 17:15:00
Eye Wish Opticiens is gestart met de merkcampagne Vaktermen, ontwikkeld in samenwerking met The USP Agency en Abovo Maxlead.

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

Higuita en Ocean Outdoor maken campagne Het Nationale Ballet

08-09-2025 | 14:46:17
Voorbijgangers konden afgelopen week zelf balletdansers in beweging zetten tijdens een interactieve campagne van Het Nationale Ballet.

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.